دلایل پوشش نامناسب بودجه سال ۹۶ "بورس"

حسن قالیباف اصل مدیر عامل شرکت بورس با ارسال نامه ای روی سامانه کدال پیرامون پوشش ۱۳ درصدی سود برآوردی ۳۴۶ ریالی شفاف سازی کرد.

مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار در خصوص پوشش نامناسب سود برآوردی در سه ماهه اول سال مالی 96 توضیح داد.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، حسن قالیباف اصل مدیر عامل شرکت بورس با ارسال نامه ای روی سامانه کدال پیرامون پوشش 13 درصدی سود برآوردی 346 ریالی شفاف سازی کرد و با اشاره به اینکه نسبت سود ناخالص به درآمد حاصل از ارایه خدمات 16 درصد تحقق یافته، در خصوص دلایل عملکرد نامناسب این مجموعه در دوره مورد بررسی شفاف سازی کرد.

 بر این اساس، مدیر عامل "بورس" دلایل پوشش پایین سرفصل درآمد حاصل از خدمات ارایه شده را ناشی از پایین بودن درآمد حاصل از کارمزد معاملات سهام برشمرد و در کنار آن با توجه به فضای  اقتصادی کشور در سال جاری نسبت به افزایش کارمزد معاملات در نیمه دوم سال جاری اظهار امیدواری کرد. همچنین در این نامه مطرح شده که با توجه به مذاکرات و توافق صورت گرفته با سازمان بورس در خصوص تغییر فرمول محاسبه کارمزد معاملات، ‌حق درج و حق عضویت، افزایش درآمد حاصل از ارایه خدمات در شش ماهه دوم سال جاری دور از انتظار نخواهد بود.

قالیباف اصل همچین به دلایل پوشش ضعیف سود سپرده های بانکی اشاره کرد. این مقام مسئول عنوان کرده که یکی از مفروضات اساسی به منظور براورد سود سپرده های بانکی در پیش بینی عملکرد سال مالی 96 بهره برداری از ساختمان مرکزی بورس تهران و به تبع آن بهبود نقدینگی شرکت در شش ماهه دوم امسال است. با توجه به عدم تغییر تاریخ بهره برداری ساختمان جدید، مبلغ گزارش شده به عنوان سود سپرده بانکی در بودجه سال جاری قابل دستیابی است.

کد خبر 389394

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =