دلایل افت سودآوری و رشد هزینه های "حبندر"

حسین صاحبی مدیر عامل شرکت خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریا بندر عنوان کرد که بخشی از درآمدهای شرکت ناشی از اجاره شناور یدک کش دریا بندر ۵ به علت اعزام شناور مذکور به تغییرات داکینگ طی سه ماهه اول سال ۹۶ محقق نشده است.

شرکت خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریا بندر در دوره عملکرد سه ماهه نخست سال مالی 96 در حالی سود 17 ریالی محقق کرده که این رقم نسبت به دوره مشابه سال مالی گذشته با افت 43 درصدی همراه شده است. در پی انتشار گزارش مذکور مدیر عامل "حبندر" در خصوص کاهش سود خالص، سود ناخالص و افزایش هزینه های مالی این مجموعه توضیح داد.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، حسین صاحبی مدیر عامل شرکت خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریا بندر عنوان کرد که بخشی از درآمدهای شرکت ناشی از اجاره شناور یدک کش دریا بندر 5 به علت اعزام شناور مذکور به تغییرات داکینگ طی سه ماهه اول سال 96 محقق نشده است. در این رابطه هزینه های جاری شناور اعم از حقوق کارکنان سوخت قطعات مصرفی، آذوقه، استهلاک و ... طی سه ماهه مبلغ 3.268 میلیون ریال بوده است.

علاوه بر این، درآمد پیش بینی شده پروژه لایروبی شمال محقق نشده که علت آن ناشی از کاهش کشتی های ورودی به بنادر شمالی کشور است. میانگین درآمد ماهانه طی سه ماهه اول مبلغ 10.7 میلیارد ریال بوده که نسبت به میانگین درآمد سال گذشته به میزان 28 درصد کاهش یافته است. همچنین افزایش هزینه های مالی طی سه ماهه اول سال 96 ناشی از سود تسهیلات خرید شناور های یدک کش دریا بندر 3 و 14 به مبلغ 4.632 میلیون ریال است که در دوره مشابه سال قبل مورد نداشته است.

شایان ذکر است نماد معاملاتی "حبندر" در بازار پایه فرابورس درج معامله می شود و در جریان معاملات روز جاری در مسیر نوسانی رو به نزول مورد معامله قرار می گیرد.

کد خبر 389342

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =