رشد درآمدی "قهکمت" علیرغم افت تولید و فروش محصولات

این مجموعه با سرمایه بیش از ۲۷۳ میلیارد ریال در دوره عملکرد ۹ ماهه سال مالی ۹۶ موفق به پوشش ۷۶ درصدی سود برآوردی ۵۴۱ ریالی شد. آنچنان که "قهکمت" در دوره عملکرد مذکور سود ۴۱۳ ریالی را محقق ساخت.

شرکت قند هکمتان که سال مالی آن به 31 شهریور ماه منتهی می شود، اصلاحیه بودجه مالی بر اساس آخرین دوره عملکرد خود را منتشر کرد.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، این مجموعه با سرمایه بیش از 273 میلیارد ریال در دوره عملکرد 9 ماهه سال مالی 96 موفق به پوشش 76 درصدی سود برآوردی 541 ریالی شد. آنچنان که "قهکمت" در دوره عملکرد مذکور سود 413 ریالی را محقق ساخت.

این مجموعه در توضیح تغییرات با اهمیت اطلاعات در بودجه جدید "قهکمت" عنوان کرده که روند صعودي سود پيش بيني شده هرسهم در سال مالی جاری به دليل واردات پيش بيني نشده شرکت به مقدار 16000تن در سال جاری که موجب کاهش کشش بازار و رقابتي شدن قيمت شکر وافزايش دوره وصول مطالبات شده است.

 علاوه بر این، سودی از محل فروش شکرخام تصفيه شده به دليل افزايش هزينه هاي واردات شکرخام وتصفيه آن، پيش بيني نمي شود و هزينه مالي تسهيلات دريافت شده به دليل عدم پرداخت بدهي يارانه دولتي به بهاي تمام شده بر این مجموعه تحميل شده و شکرتصفيه شده شکرخام وارداتي شامل یارانه نمی شود.

بر اساس اطلاعات موجود، افزايش سود واقعي هرسهم درسه ماهه سوم مربوط به افزايش توليد شکر به دليل افزايش استحصال وجذب واقعي چغندر پاييزه از خوزستان به مقدار141.426تن به نسبت پيش بيني سالانه به مقدار 125.000تن درسه ماهه سوم سال مالي  محاسبه می شود که باتوجه به عيار وگرما و طول مسافت و سايرعوامل طبيعي غيرقابل پيش بيني، برآورد سود براي عملکرد باتوجه به عوامل مذکور انجام نپذيرفته بود.

در پایان شایان ذکر است، در شرایطی طی دوره عملکرد سه ماهه اول سال مالی 96 نسبت به دوره مشابه سال مالی گذشته مقدار تولید شرکت قند هکمتان 24 درصد کاهش یافته و مقدار فروش آن 31 درصد افت را به ثبت رسانده، درآمد حاصل از فروش محصولات تولیدی "قهکمت" بیش از 50 درصد افزایش داشته است.

کد خبر 389283

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =