مهمترین دلایل تغییرات اطلاعات دوره سه ماهه اول ۹۶

محمد نیک فر، مدیر عامل شرکت ایران خودرو در نامه شفاف سازی ارسالی روی سامانه کدال عنوان کرده که متناسب با شرایط تولید و فروش در سه ماهه اول سال جاری و تولید انبوه برخی از محصولات جدید، بودجه اصلاحی نسبت به بودجه اولیه با افزایش ۱۰.۰۰۰ دستگاه لحاظ شده است. علاوه بر این، تعدیل لازم در نرخ های فروش بابت مجوز صادره توسط شورای رقابت به عمل آمده است.

معاون مالی مدیر عامل شرکت ایران خودرو اهم تغییرات پیش بینی درآمد هر سهم بر اساس عملکرد سه ماهه نخست سال مالی 96 را تشریح کرد.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، محمد نیک فر، مدیر عامل شرکت ایران خودرو در نامه شفاف سازی ارسالی روی سامانه کدال عنوان کرده که متناسب با شرایط تولید و فروش در سه ماهه اول سال جاری و تولید انبوه برخی از محصولات جدید، بودجه اصلاحی نسبت به بودجه اولیه با افزایش 10.000 دستگاه لحاظ شده است. علاوه بر این، تعدیل لازم در نرخ های فروش بابت مجوز صادره توسط شورای رقابت به عمل آمده است.

این مقام مسئول در خصوص کاهش مقدار تولید وانت آریسان نیز بر این موضوع تاکید کرده با توجه به فرآیند انتقال کامل خط تولید وانت آریسان از سایت تبریز به سایت ایران خودرو دیزل و الزام به رعایت حداکثری کیفیت تولید، مقدار تولید این محصول کاهش محسوسی یافته و بدیهی است که در دوره عملکرد های آتی پس از دستیابی به اهداف مورد نظر نسبت به افزایش تیراژ این محصول اقدام خواهد شد.

نیک فر در ادامه توضیح داد که با توجه به مذاکرات صورت گرفته با بیمه مرکزی و نحوه عمل در سه ماهه اول سال، شناسایی و ثبت درآمد حاصل از مدیریت پرتفوی بیمه شخص ثالث خودروهای تولیدی دور از دسترس به نظر می رسد. از این رو، به لحاظ رعایت اصل محافظه کاری درآمد مذکور در بودجه اصلاحی لحاظ نشده است. همچنین با توجه به فروش 16 درصد از سهام گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو در تیر ماه سال جاری حدود یک هزار و 350 میلیارد ریال سود حاصل از فروش سرمایه گذاری ها لحاظ شده است.

بر اساس اطلاعات موجود، شرکت ایران خودرو پیش بینی درآمد هر سهم بر اساس عملکرد سه ماهه اول سال مالی 96 از سود برآوردی 109 ریالی مبلغ 14 ریال سود محقق کرده و بدین ترتیب 13 درصد از بودجه را پوشش داده است.

 

 

کد خبر 389282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =