بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک ایران وارد بورس شد

هفته نامه بورس: شرکت به پرداخت ملت که چندی پیش در فهرست شرکت‌های بورسی جا گرفت، روز دوشنبه ۲۶ تیر ۹۶جلسه معارفه خود را برگزار کرد و در روز سه شنبه ۲۷ تیر عرضه اولیه سهام خود را انجام داد.

تحقق سود 120 میلیارد تومانی

این شرکت به عنوان پانصد و نهمین شرکت پذیرفته شده در بخش «72- کامپیوتر و فعالیت‌های مربوط به آن»، گروه و طبقه‌ «مشاوره مربوط به نرم‌افزار و عرضه نرم‌افزار» با کد «7220» با نماد «پرداخت (pardakht)» از تاریخ 17 اسفند 95 در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد. سرمایه شرکت 9 هزار و 500 میلیارد ریال بوده و گروه فن آوران هوشمند بهسازان فردا بیش از 99.9 درصد سهام این شرکت را در اختیار داشته و سهامدار عمده آن محسوب می شود. به گزارش خبر نگار ما در جلسه معارفه، رستم شاه گشتاسبی مدیرعامل به پرداخت به ارائه گزارشی از سهم بازار، عمده فعالیت‌ها، برنامه‌های آینده، مشتریان عمده و از همه مهمتر صورت‌های مالی پرداخت و اعلام کرد که عمده فعالیت شرکت از جمله پایانه‌های فروشگاهی، برنامه موبایل، سکه،کیوسک‌های بانکی و غیر بانکی، دستگاه خودپرداز است. وی همچنین از تحقق سود 120 میلیارد تومانی تعهد شده شرکت در سال 95 خبر داد.

تعدیل مثبت 111درصدی

بنابراین گزارش شرکت به پرداخت ملت در سال مالی 95 به ازای هر سهم 1267 ریال سود محقق کرد و درآمد هر سهم برای سال مالی 96 را با تعدیل مثبت 111 درصدی مبلغ 2672 ریال پیش‌بینی کرد و در عملکرد سه ماهه منتهی به بهار 96 به 503 ریال از این درآمد رسید.همچنین در ساعت 15 روز سه شنبه 27 تیر سرانجام عرضه اولیه 5درصد سهام به پرداخت ملت انجام و طی آن هر سهم این شرکت جدید 1750 تومان کشف قیمت شد.

 1.6 هزار میلیارد تومان ارزش روز بازار 

در این عرضه بیش از 200 میلیارد تومانی که به دلیل لزوم ارایه اطلاعات مدنظر سازمان بورس و پیش‌بینی سود سال جاری در پایان سه ماه اول سال ، در زمان بعد از اتمام معاملات انجام شد، 47.5 میلیون سهم «پرداخت» برای عموم واگذار شد و با توجه پیش‌بینی سود 2689 هر ریالی سهم، نسبت P/E آن 6.5 مرتبه دیگر برآورد شد که 2.3 مرتبه کمتر از P/E گروه و 4.5 مرتبه پایین تر از P/E شرکت آسان پرداخت است. همچنین با توجه به سرمایه اسمی 95 میلیارد تومانی و قیمت 1750 تومانی هر سهم، ارزش روز بازار سهام به پرداخت ملت بیش‌از 1.6 هزار میلیارد تومان شده است.

بزرگترین ارائه دهندۀ خدمات پرداخت خاورمیانه

بر اساس این گزارش، شرکت«به پرداخت ملت»  به عنوان بزرگ‌ترین شرکت پرداخت الکترونیک ایران ، با هدف توسعه ابزارهای پرداخت الکترونیک فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ به عنوان ارائه‌دهنده خدمات پرداخت الکترونیک (PSP) پس از اخذ مجوز رسمی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده که مسوولیت ایجاد و پشتیبانی شبکه پایانه‌های فروش و سایر ابزارهای پرداخت با هدف گسترش نظام پرداخت الکترونیک به شبکه بانکی و بازارهای مالی کشور را بر عهده گرفته است.همچنین «به پرداخت ملت» به عنوان بزرگترین شرکت ارائه دهندۀ خدمات پرداخت خاورمیانه، یکی از ۱۲ شرکت دارای مجوزPSPاست که نزدیک به ۲۴ درصد تعداد تراکنش کل کشور و در حدود یک سوم مبلغ تراکنش کل کشور را در اختیار دارد.البته براساس تراکنش‌های خرید سال ۲۰۱۵، شرکت«به پرداخت ملت» به عنوان بزرگترین شرکت ایرانی در این فهرست و تنها شرکت ایرانی حاضر در بین ۲۵ شرکت برتر دنیا معرفی شد .  در مجموع شرکت  به پرداخت ملت ، با دارا بودن حدود ۹۰۰ هزار دستگاه پایانه فروشگاهی و بالغ بر ۱۵ هزار پایانه پرداخت اینترنتی به عنوان بزرگترین شرکت ایرانی از سوی موسسه معتبر«نیلسون» انتخاب شده است.

کد خبر 389256

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =