رشد زیان برآوردی "خاور" برای سال ۹۶/ وعده پوشش کامل سود "شگل" تا پایان سال مالی

شرکت ایران خودرو دیزل اصلاحیه اولین بودجه سال مالی ۹۶ خود را با افزایش زیان منتشر کرد و در کنار آن شرکت گلتاش پیش بینی درآمد هر سهم بر اساس عملکرد شش ماهه نخست سال مالی جاری را پوشش نامناسب سود ارایه کرد.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، این مجموعه خودرو ساز که اولین بودجه سال مالی جاری خود را با برآورد زیان 527 ریالی تدوین کرده بود، در اصلاحیه بودجه زیان 607 را برای فعالیت یک ساله منتهی به 29 اسفند ماه 96 پیش بینی کرد و بدین ترتیب سهامدارانش را از تحقق سود ناامید ساخت.

در کنار آن، شرکت گلتاش پیش بینی درآمد هر سهم بر اساس عملکرد شش ماهه نخست سال مالی منتهی به 30 آذر ماه 96 را با پوشش 41 درصدی سود برآوردی دو هزار و 100 ریالی منتشر کرد و در دوره مذکور 865 ریال سود به ازای هر سهم کسب کرد.

این مجموعه که مقدار تولید، فروش و درآمد حاصل از فروش محصولات تولیدی آن در دوره عملکرد 9 ماهه سال 96 نسبت به دوره مشابه سال گذشته تغییر چندانی نیافته، در توضیح پوشش نامناسب سود در دوره مورد بررسی عنوان کرده که با توجه به اینکه گزارش عملکرد  براي مدت 5.5 ماه فعاليت بدليل تعطيلتت عيد نوروز از 25 اسفند لغايت 16 فروردين ماه بوده حدود 41 درصد از سود برآوردی در بودجه پوشش داده شده است. بر این اساس، تمهيداتي در بخش فروش داخلي و صادراتي در نظر گرفته شده که پيش بيني اعلام شده در طول سال مالي به صورت کامل پوشش داده خواهد شد .

کد خبر 389204

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =