تامین سرمایه لوتوس پارسیان درصدد انتشاراوراق۷۰۰ میلیاردی "خودرو"

معاون تأمین سرمایه لوتوس پارسیان جزییاتی از برنامه انتشار اوراق مرابحه ۷۰۰ میلیارد تومانی ایران خودرو و ثبت بزرگترین تأمین مالی بخش خصوصی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس آنلاین، ابوالفضل شهرآبادی در این باره  گفت: پیرو درخواست ایران‌خودرو مبنی بر تأمین مالی 700 میلیارد تومانی خرید قطعات و مجموعه‌های مورد نیاز جهت تولید خودرو، بررسی‌ها و اقدامات لازم انجام و موافقت اصولی سازمان بورس صادر شد.

وی درخصوص جزئیات این اوراق افزود: این اوراق 700میلیارد تومانی که بزرگترین تأمین مالی بخش خصوصی در بازارسرمایه بشمار خواهد رفت، با سررسید 4 ساله، نرخ سود 18 درصد و با مواعد پرداخت سود سه ماهه، منتشر خواهد شد. مبلغ اسمی هر برگه 100 هزار تومان خواهد بود و در صورت صدور مجوز از سوی سازمان بورس، انتشار در بورس اوراق بهادار تهران صورت خواهد گرفت.

 معاون تأمین سرمایه لوتوس پارسیان درباره ارکان انتشار این اوراق گفت: از آنجا که مشاوره عرضه انتشار این اوراق توسط تأمین سرمایه لوتوس پارسیان انجام شده، این شرکت عضو پیشرو در تأمین مالی فوق بوده و دو رکن متعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی این اوراق را داراست. دو شرکت تأمین سرمایه ملت و امید نیز در مشارکت با لوتوس پارسیان، ارکان یاد شده را برای درصدی از اوراق برعهده خواهند داشت.

به گفته شهرآبادی، برای انتشار این اوراق کنسرسیومی توسط 3 شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان، ملت و امید تشکیل شده ،بانک ملت ضامن این اوراق و سازمان حسابرسی هم به عنوان حسابرس اوراق انتخاب شده اند.

این مقام مسئول به ارتباط مثبت صنعت خودروسازی با بازار سرمایه اشاره کرده و اظهارداشت : با در نظر گرفتن انتشار این اوراق و با مشاوره تأمین سرمایه لوتوس پارسیان، صنعت خودروسازی از ابتدای سال جاری 2 فقره تأمین مالی جمعا به مبلغ 1.050 میلیارد تومان انجام داده است. مورد اول انتشار اوراق اجاره برای شرکت سایپا به مبلغ 350 میلیارد تومان بوده و در صورت صدور مجوز انتشار اوراق مرابحه ایران‌خودرو از سوی سازمان بورس به زودی این اوراق نیز در بورس تهران عرضه خواهد شد.

شهرآبادی ادامه داد: همچنین، پیش از این نیز پذیرش دو خودرو سراتو و دنا در بورس کالا برای دو خودروساز بزرگ در راستای فراهم‌سازی امکان انتشار اوراق سلف موازی، از سوی تأمین سرمایه لوتوس پارسیان انجام شده است.

وی درخصوص عملکرد تأمین سرمایه لوتوس پارسیان در حوزه تأمین مالی در بازار سرمایه گفت: خوشبختانه تا کنون اقدامات مؤثر و مثبتی از سوی این شرکت در بازار سرمایه انجام شده است و همین اقدامات منجر به آن شد که در ارزیابی امسال سازمان بورس و اوراق بهادار، این شرکت به عنوان فعالترین تأمین سرمایه از لحاظ فعالیت اصلی معرفی شود.

معاون تأمین سرمایه لوتوس پارسیان در اشاره به حجم تأمین مالی انجام شده با مشاوره این شرکت در بازار سرمایه اعلام کرد: لوتوس پارسیان از ابتدای فعالیت خود تا کنون 13 فقره اوراق به رقم 3.890 میلیارد تومان تأمین مالی برای شرکت‌ها در بازار انجام داده است که 4 فقره از این اوراق سررسیدو با موفقیت تسویه شده است. در حال حاضر 3.525 میلیارد تومان اوراق بدهی تحت بازارگردانی تأمین سرمایه لوتوس پارسیان در بازار سرمایه وجود دارد.

کد خبر 389161

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =