آخرین وضعیت عملیاتی "کفرا" در سال جاری

شرکت فراورده های نسوز ایران در حالی توانسته طی دو ماهه ابتدای سال جاری فروش مناسبی را رقم زند که ادامه این روند فروش به شرایط اقتصادی بستگی دارد. علاوه بر این، "کفرا" برنامه های زیادی برای سال ۹۶ در نظر دارد که از جمله آن ها می توان به بهره برداری از طرح توسعه شرکت اشاره کرد. در همین ارتباط سعید لقمانی، مدیر عامل شرکت فراورده های نسوز ایران به تشریح آخرین وضعیت عملیاتی این مجموعه پرداخته است.

دلایل کاهش تولید شرکت در سال مالی گذشته توضیح دهید؟

این امر متاثر از کاهش تقاضا در صنایع ساختمانی اتفاق افتاده و در پی آن کاهش تولید منجر شد تا موجودی ذخیره ها نیز مصرف شود. در این بین صنایع  مصرف کننده تقاضای خود را کاهش دادند و متناسب با تقاضا تولید محصولات "کفرا" کاهش یافت. از طرفی در صنایع مختلف همچون فولاد و سیمان مصرف نسوز به ازای هر تن با افت مواجه شده که این موضوع در صورت های مالی شرکت های فولادی و سیمانی کاملا مشهود است.

آیا برنامه ای جهت صادرات محصولات تولیدی در نظر دارید؟

به نظر می رسد در شرایطی که رکود اقتصادی  در داخل کشور حاکم است باید به بازار صادراتی روی آورد و در این راستا شرکت به کشورهای خارجی متعددی توجه داشته و بازار هدف خود را فعلا کشورهای همسایه ایران قرار داده و توافقات خوبی در این خصوص نیز داشته ایم.

شرکت برای کاهش بهای تمام شده محصولات تولیدی چه راهکارهایی را اندیشیده است؟

ترکیب نوع محصولات به گونه ای خواهد بود که بهای تمام شده محصولات کاهش یابد از طرفی در پایان سال ۹۴ با نصب کوره تولید جدید و جایگرینی با کوره های قدیمی، بسترهای لازم جهت کاهش بهای تمام شده فراهم خواه آمد.

آیا این مجموعه برنامه افزایش سرمایه در نظر دارد؟

شرکت در نظر دارد تا افزایش سرمایه از محل سود انباشته اجرا کند و اجرای آن از برنامه های اصلی شرکت برای ادامه حیات است.

 وضعیت فروش محصولات طی فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری به چه صورت بوده؟ آیا در مقایسه با سال گذشته وضعیت بهبود یافته است؟

وضعیت فروش طی فروردین و اردیبهشت ماه امسال مناسب بوده و حتی می توان گفت از پیش بینی سالانه نیز جلوتر بوده است، این روند هم می تواند ادامه داشته باشد و هم نمی تواند؛ در مورد روند فروش محصولات هنوز نمی توان به قطعیت سخن گفت، تمام تلاش شرکت تنها برای محقق ساختن بودجه ۹۶ نیست و شرکت در نظر دارد حتی بالاتر از آن را محقق و عملی کند. البته لازم به ذکر است که همه چیز به شرایط اقتصادی بازار و وضعیت اقتصاد کلان باز می گردد.

آیا افزایش قیمت فروش محصولات جزو برنامه های شرکت فراورده های نسوز ایران است؟

این شرکت با تعدادی از تولید کنندگان نسوز به توافق رسیده که قیمت ها بتدریج افزایش یابد، افزایش قیمت ها در بازار رقابتی به راحتی نیست و نمی توان بدون برنامه ریزی این موضوع را عملی کرد. حضور رقبای خارجی نیز می تواند به عنوان تهدیدی برای شرکت های ایرانی باشد. در نتیجه افزایش قیمت بدون برنامه ریزی چندان مناسب نیست و باید طوری عملی شود که مشکلی پیش نیاید.

سایت جمبزه چه زمانی به بهره برداری می رسد و چه میزان ظرفیت تولید دارد؟

فاز اول این سایت در سال ۹۶ به بهره برداری می رسد و ظرفیت این فاز ۱۶ هزار تن در سال است و سایر فاز ها نیز به اقتضای زمان اعلام خواهد شد. در سایت جمبزه اتفاقات خوبی خواهد افتاد و از این طریق محصولات جدید روانه بازار خواهد شد و همچنین موجبات کاهش بهای تمام شده از طریق تامین مواد اولیه و … فراهم خواهد شد.

 

کد خبر 389011

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =