خیز "کشرق" از زیان به سود/ گره کورگشایش نماد باز می شود؟!

شرکت صنعتی و معدنی شمالشرق شاهرودکه نماد معاملاتی آن از ۲۲ آذر ماه ۹۵ تاکنون متوقف مانده ومذاکرات متعددی در خصوص آزادسازی نرخ ذغالسنگ با شرکت ذوب آهن اصفهان داشته، صورت های مالی عملکرد ۱۲ ماه سال مالی ۹۵ خود را منتشر کرد.

به گزارش بورس آنلاین، شرکت صنعتی و معدنی شمالشرق شاهرود با سرمایه 84 میلیارد ریالی گزارش عملکرد 12 ماهه سال مالی منتهی به 30 اسفند ماه 95 خود را منتشر کرد و طی آن با رشد قابل توجه سودآوری، زیان 562 ریالی سال مالی گذشته خود را به تحقق سود 216 ریالی ارتقا داد. علاوه بر این، طی دوره مورد بررسی مقدار تولید محصولات این مجموعه فعال در گروه ذغالسنگ بیش از 17 درصد افزایش یافته و در حالیکه مقدار فروش "کشرق" با افت شش درصدی مواجه شده، درآمد حاصل از فروش محصولات تولیدی آن بیش از 27 درصد رشد یافته است.

بررسی اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 96 شرکت صنعتی و معدنی شمالشرق شاهرود حاکی از رشد 11 درصدی سود آن است. چرا که "کشرق" در حالی در بودجه سال مالی 96 خود سود 407 ریالی را برآورد کرده که این رقم طی سال گذشته 367 ریال پیش بینی شده بود.

بر اساس این گزارش، با توجه به انتشار گزارش عملکرد 12 ماهه سال مالی 95 و نیز بودجه سال مالی 96 "کشرق" باید منتظر ماند و دید که آیا نماد این مجموعه به تابلوی معاملات بورس باز می گردد یا گره توقف نماد آن با گزارشات دیگری باز می شود؟!

کد خبر 388824

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =