سود "ستران" در سراشیبی سقوط افتاد

شرکت سیمان تهران پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی ۹۶ خود را با افت ۷۷ درصدی سود برآوردی نسبت به سال مالی گذشته ارایه کرد.

به گزارش بورس آنلاین، این شرکت با سرمایه یک هزار و 750 میلیارد ریالی در اولین بودجه سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 96 در حالی سود 93 ریالی را برآورد کرده که این رقم نسبت به سود ۴۰۱ ریالی سال مالی گذشته  با کاهش 77 درصدی مواجه شده است. این مجموعه در خصوص دلایل اصلی برآورد افت سودآوری "ستران" در سال 96 عنوان کرده که پیش بینی میزان فروش سال آتی با درنظر گرفتن تداوم سهیمه بندی تحویل سیمان در سال 96 توسط انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان انجام پذیرفته است. افزون بر آن  افزایش هزینه های مالی نسبت به دوره قبل از راه اندازی واحد تولیدی شماره 9 در سال جاری و انتقال سهم هزینه های مالی مربوطه به عملکرد این دوره نشات می گیرد.

همچنین کاهش سرفصل درآمدها و هزینه های غیرعملیاتی در سال 96 نسبت به عملکرد سال گذشته به دلیل احتساب کل درآمد حاصل از فروش سهام شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس در سال 95 به لحاظ مفاد قرارداد مربوطه و اعمال نظر سازمان حسابرسی در جریان حسابرسی بودجه سال جاری برآورد شده است.

علاوه بر این، "ستران" در شرایطی تقسم سودنقدی 10 ریالی میان سهامدارانش را در مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران وعده داده که این مبلغ برای سال مالی گذشته 40 ریال محاسبه می شود.

کد خبر 388819

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =