علت افزایش تقاضای خرید در گروه کاغذی/دولت مخالف اصلی افزایش تعرفه واردات

گروه محصولات کاغذی طی روز های اخیر در حالی مورد توجه فعالان بازار سرمایه قرار گرفته و شرکت های فعال در آن با افزایش تقاضا برای خرید سهام و رشد قیمتی مواجه شدند که برخی شنیده ها از افزایش تعرفه واردات کاغذ حکایت دارد.

به گزارش بورس آنلاین، این روزها شرکت های فعال در گروه کاغذی همچون کاغذ سازی کاوه، کاغذ سازی پارس و کارتن ایران با استقبال سهامداران و فعالان بازار سرمایه مواجه شده اند.

امروز "چکاوه" در شرایطی که برای چندمین روز متوالی با افزایش تقاضا برای خرید سهام مواجه شده بود، پس از معامله یک میلیون سهم آن همچنان در این نماد با صف خرید حدود 200 هزار سهمی در محدوده قیمتی 370 تومانی پا برجا بود. علاوه بر این، معاملات سهام شرکت کارتن ایران پس از داد و ستد بیش از دو میلیون سهم آن در قیمت 400 تومان با صف خرید حدود سه میلیونی پایان یافت. همچنین سهام شرکت کاغذ سازی پارس پس از معامله سه میلیون سهم آن با صف تقاضای 10 میلیونی همراه بود. در جریان معاملات روز جاری "چکاپا" با قیمت 300 تومان مورد معامله قرار گرفت. به نظر می رسد یکی از دلایل افزایش تقاضای خرید در گروه محصولات کاغذی زمزمه افزایش تعرفه واردات کاغذ باشد. در این رابطه رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران از پیگیری مجدد تولیدکنندگان در جهت وضع تعرفه بالاتر به منظور جلوگیری از واردات بی‌رویه خبر داد.

ابوالفضل روغنی گلپایگانی با اشاره به اینکه در بخش کاغذهای بسته‌بندی تولید مازاد بر نیاز کشور است، گفت: پیش از سال این مساله را به وزارت صنعت، معدن و تجارت منعکس کردیم ظاهرا دولت با این مساله مخالفت کرده در حال حاضر کاری از ما ساخته نیست . امیدواریم با طرح این مساله دولت آینده وضع تعرفه بالاتر برای واردات کاغذ را مدنظر قرار دهد.

این گزارش می افزاید، با اظهارات اخیر رییس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران باید دید که روند قیمت سهام شرکت های کاغذی در بازار سرمایه چگونه پیش رفته و فعالان بازار سرمایه چهواکنشی نسبت به این خبر نشان خواهند داد؟

کد خبر 388785

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =