کام گزسکه با بازار SME شیرین می شود

شرکت گزسکه اصفهان که برای تامین سرمایه پای در بازار SME گذاشته با عرضه سهام ،زیان انباشته شرکت را به سود تبدیل می کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس آنلاین ؛ در سیزدهمین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» مدیرعامل گزسکه با اعلام این رویکرد افزود:به عنوان  نخستین شرکت درج شده در تابلو دانش‌بنیان بازار شرکت‌های کوچک و متوسط فرابورس تعهد عرضه 5  درصد از سهام خود را در عرضه اولیه داریم اما احتمال افزایش عرضه به 20 درصد در صورت موافقت سهام‌داران عمده وجود دارد.

محمد گوهریان با تاکید براینکه شفافیت بورس پای گز سکه را به فرابورس بازکرد گفت :  شرکت «گز سکه» در سال 1333 به عنوان قنادی در اصفهان آغاز به کار کرد. درسال 1346 کارخانه آن تاسیس ودر سال 1364 به شرکت سهامی خاص تبدیل شد که چند روز گذشته به سهامی عام تغییر چهره داد.

به گفته وی شرکت گز سکه 15 برند از جمله عتیق، زنبوریا و بوفالیا دارد که عنوان جعبه‌های محصولات سنتی «عتیق» است و محصولات مدرن‌ نیز با نام «باس» عرضه می‌شود.

گوهریان  با بیان اینکه پیش از اینکه در فرابورس ایران پذیرش شویم سرمایه شرکت را حدود 200 میلیارد تومان برآورد کرده بودیم گفت: با رعایت چارچوب‌های مدنظر فرابورس در زمینه شفافیت هرچه تمام‌تر، این رقم 5 میلیارد تومان محاسبه شده است.

درآمد گزسکه

مدیرعامل گزسکه فروش شرکت در سال 94 را 150 میلیارد ریال اعلام و پیش بینی کرد با توجه به رشد فروش در سه ماه پایانی سال این رقم در سالجاری به 200 میلیارد ریال برسد.

وی کشورهای خلیج فارس وعراق را عمده ترین بازارهای صادراتی برشمرده وبا اعلام اینکه درانگلستان ،سوئد،سویس و فرانسه  نمایندگی های غیر رسمی دایراست ،افزود: با وجود تمام سختی‌های ناشی از تحریم‌ها یک میلیون دلار سال گذشته انواع محصولات صادرشدهم اکنون با سه شرکت آمریکایی مذاکره داشته ایم که یک مورد به نتیجه رسیده است .

بورس روزنه ای برای گز سکه   

مدیرعامل گز سکه خرید نقدی و تسویه با بانک ها را دو عامل مهم برای تبدیل زیان شرکت به سود برشمرده و گفت : منابع لازم برای حل دو مشکل عمده از طریق بورس فراهم می شود.

گوهریان تاکید داشت : به محض اینکه از تامین‌کنندگان مواد اولیه درخواست فاکتور رسمی به دلیل ورود به فرابورس کردیم تعداد زیادی از آن‌ها عقب کشیدند و از سوی دیگر دو سه سال اخیر بازار به شدت رکود داشته که این دو اتفاق، عوامل محدودکننده برای شرکت بوده‌ همچنین پرداخت ارزش افزوده 2 میلیارد تومانی بار سنگینی بر دوش شرکت گذاشته است.

رشته گزسازی

 رئیس هیئت مدیره شرکت گز سکه همچنین از تاسیس یک دانشگاه با رشته «گزسازی» توسط این شرکت خبر داده و افزود: این دانشگاه کوچک با هفت دانشجو آغاز به کار کرد که در حال حاضر 600 دانشجو و 1500 فارغ التحصیل دارد .رشته‌های تحصیلی آن را به هشت رشته از جمله نان، شیرینی وشکلات ارتقا داده‌ایم ،حتی به تازگی رشته‌های گرافیک و حسابداری با رویکرد آموزش دانشجوی متخصص در حوزه بازار سرمایه راه‌اندازی شده است.

کد خبر 388513

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =