صندوق جسورانه یکم آرمان آتی برای پرورش ایده ها قدم برداشت

«صندوق سرمایه ‌گذاری جسورانه یکم آرمان آتی» که سرمایه گذاری در ایده های خلاقانه را مدنظرقرارداده به زودی ۱۰ درصد از سهام خود را از طریق فرابورس عرضه می‌کند. شنبه ۴ دی درجریان دوازدهمین نشست یک دیدار و یک عرضه که به معرفی این شرکت اختصاص یافت جزییات صندوق از زبان رییس هیأت مدیره این شرکت عنوان شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس آنلاین ؛ على اسلامى بیدگلى ، اظهار کرد: تلاش براى راه اندازى صندوق سرمایه گذارى جسورانه یکم آرمان آتى از مهر ماه سال ٩٣ با هدف تکمیل چرخه سرمایه گذارى شرکت هاى دانش بنیان و توسعه اکوسیستم استارتاپى و کارآفرینى آغازشدکه بنایی برای تشکیل دیگر صندوق های جسورانه گشت. 

وى با بیان اینکه در گذشته ظرفیت لازم براى سرمایه گذارى روى شرکت هاى ایده محور و خلاق وجود نداشت، گفت: شرایط این شرکت ها به شکلى بود که افراد نوآور، خلاق و کارآفرین، ایده هاى خود را به سایر کشورها پیشنهاد دهند و در نتیجه یک سرمایه با ارزش از کشور خارج شود، به همین دلیل ایده راه اندازى صندوق هاى سرمایه گذارى جسورانه شکل گرفت.

اسلامى به انواع سرمایه گذارى هاى جسورانه اشاره کرد و بیان داشت: سرمایه گذارى هاى جسورانه به دو دسته خصوصى و عمومى قابل تقسیم است. در برخى از کشورها مانند ایالات متحده سرمایه گذارى روى شرکت هاى ایده محور و دانش بنیان از طریق صندوق هاى سرمایه گذارى جسورانه خصوصی صورت مى گیرد و در برخى دیگر مانند انگلیس، این سرمایه گذارى ها از طریق صندوق هاى سرمایه گذارى جسورانه قابل عرضه در بورس انجام مى شود.

5 صندوق جسورانه همراه

به گفته رییس هیأت مدیره آرمان آتى با توجه به کارا بودن صندوق هاى سرمایه گذارى جسورانه عمومى، طراحى آن به سازمان بورس پیشنهاد شد و در نتیجه با تلاش هاى گسترده این سازمان و شرکت فرابورس اساس نامه و امید نامه آن تدوین و طراحى آن آغاز شد و امروز در مرحله اجرا قرار دارد و در حال حاضر موافقت اصولى براى تأسیس ٥ صندوق از سوى سازمان بورس صادر شد.

 وى با ابرازامیدوارى ازاینکه با تأسیس صندوق هاى سرمایه گذارى جسورانه ایده هاى خلاقانه در داخل کشور باقى بمانند ،افزود: در گذشته از نیروى مهندسى کشور در فعالیت هاى جارى استفاده مى شد  رانت ها و نرخ تورم نمیگذاشت سازمان هاى بزرگ اقتصادى که معمولا هم دولتى بودند به بهره ورى توجه نکنند، اما امروز رانت ها حذف  و تورم مهار شده ، سازمان هاى اقتصادى خصوصى و دولتى به دنبال افزایش بهره ورى هستند و از آنجا که ایده ها و خلاقیت مهمترین عامل بهره ورى است بنابرین توجه به آن به امرى ضرورى تبدیل شده است.

حوزه فعالیت

اسلامى در تشریح فعالیت صندوق سرمایه گذارى جسورانه آرمان آتى گفت: صندوق ما تک رشته اى است و در حوزه IT  وICT  فعالیت خواهیم داشت. بخش بزرگى از شرکت هاى بزرگ دنیا مانند گوگل یا مایکروسافت در این حوزه فعالیت مى کنند و منابع ابتدایى این شرکت ها نیز از طریق صندوق هاى جسورانه تامین شده است.

دعوت از دارندگان ایده

رییس هیأت مدیره صندوق سرمایه ‌گذاری جسورانه یکم آرمان آتی از همه صاحبان ایده های خلاقانه در حوزه IT و ICT دعوت کرد ایده های خود را به کمیته سرمایه‌گذاری صندوق جسورانه یکم آرمان آتی معرفی کنند.

سطوح سرمایه گذاری

وی بابیان اینکه صندوق هاى سرمایه گذارى جسورانه در سطوح مختلفى سرمایه گذارى می کنند، ادامه داد: سرمایه گذارى روى این شرکت ها می تواند از مرحله ایده یا در زمانى که شانس موفقیت براى آنها إیجاد شده انجام شود که در نتیجه هرچه سرمایه گذارى در مراحل اولیه صورت بگیرد ریسک بیشتر و بازده بیشتر خواهد داشت.

اسلامی به سرمایه گذاران خرد توصیه کرد، بخش کمى از سرمایه هاى خود را وارد این عرصه کنند و افزود: با توجه به شرایط فعلى، صندوق ما در سطح اول سرمایه گذارى خود را انجام خواهد داد و ایده ها را از پارک هاى فن آورى شناسایى خواهد کرد و در نتیجه باید به آن نگاه بلند مدت داشت.

گردانندگان  صندوق   

  • مدیر؛شرکت مشاورسرمایه گذرای آرمان آتی
  • متولی ؛شرکت سبدگردان کاریزما
  • حسابرس ؛موسسه حسابرسی شاخص اندیشان
  • موسسان ؛ شرکت مشاورسرمایه گذاری آرمان آتی ،مدیریت پندارفناورایده گستر(مپفا) ؛ سرمایه گذاران فناوری تک وستا(گروه توسن)؛ شرکت سرمایه گذاری ارزش آفرین کورش(گروه صنعتی گلرنگ)
کد خبر 388512

اخبار مرتبط

  • نقش مهم بازارسرمایه در تحقق شعار ۱۴۰۰

    نقش مهم بازارسرمایه در تحقق شعار ۱۴۰۰

    مقام معظم رهبری همه ساله راهبردهای یکساله کشور را در قالب شعار سال و از طریق سخنرانی عمومی اعلام می‌نمایند و امسال نیز شعار امسال رنگ و بوی توجه به تولید و تقویت بنیه داخلی دارد. این بار ایشان در سخنرانی نوروزی ، راهکار ویژه‌ای را نیز پیشنهاد دادند که به نظر می‌رسد بازارسرمایه می‌تواند نقش مهمی در تحقق این فرمایشات داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =