برق "بکهنوج "به زودی  فرابورس را می گیرد

در ادامه سلسله نشست های یک دیدار- یک عرضه مسوولان شرکت تولید برق ماه تاب کهنوج که درآستانه عرضه سهام ۵ درصدی است شرحی از عملکرد گذشته و برنامه های آینده شرکت ارائه کردند.

به گزارش سایت آن بورس شنبه ۲۷ شهریور جلسه معارفه "بکهنوج" که عنوان دارسومین شرکت برقی حاضر در فرابورس بعداز برق مپنا و نیروگاه دماوندخواهد بود با سخنان بهمن مسعودی قائم مقام آرین ماه تاب گستر آغاز شد.

قدم اول "بکهنوج"

وی در توضیح شکل گیری این شرکت گفت: شرکت تولید برق ‌ماه تاب‌ کهنوج  12 اردیبشهت سال جاری با سرمایه 63.3 میلیارد تومانی و نماد"بکهنوج" به عنوان هفتادمین شرکت در بازار دوم معاملات فرابورس درج شدحال قرار است از طریق کارگزاری حافظ 5 درصد سهام آن توسط ماه تاب گستر به عنوان سهامدار عمده که مالکیت ۸۹/۷درصدسهام را داراست عرضه شود.این شرکت یکی از نیروگاه‌های ایران از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید ۹۶۸ مگاوات است که شامل ۲ مجموعهٔ نیروگاهی به نام‌های نیروگاه سیکل ترکیبی کهنوج یک و دو است که ظرفیت هر یک از نیروگاه‌ها ۴۸۴ مگاوات است.

یک عرضه دو تاریخ

در ادامه توضیحات علی اکبر عظیم زاده مدیرعامل و نائب رئیس هیات مدیره تولید برق ماه تاب کهنوج اظهارداشت: برخورداری از مالکیت دو نیروگاه کهنوج و شوباد، استفاده از تسهیلات ارزان قیمت از محل صندوق توسعه ملی به میزان 230 میلیون یورو، برخورداری از معافیت مالیاتی 20 ساله ، واقع شدن در نقطه ژرف شبکه مصرف برق، برخورداری از پنج سال قرارداد فروش تضمینی برق به توانیر، راندمان بالای نیروگاه شوباد نسبت به شبکه کشور ، تامین مطمئن گاز در قرار داد 20 ساله و مجاورت نیروگاه ها با شبکه توزیع برق را می توان  از جمله  مزیت های این شرکت برشمرد.

وی درپاسخ به سایت آن بورس زمان عرضه سهام را اواخر شهریور و یا اوایل مهرماه اعلام کرد.

تصویری از "بکهنوج "

نیروگاه 75 مگاواتی‌ کهنوج که در سال 86 با استفاده از توربین های ساخت هیتاچی ژاپن و آلستوم فرانسه به بهره برداری رسید مالکیت‌ دو نیروگاه کهنوج با ظرفیت 75 مگاوات و نیروگاه شوباد با ظرفیت 968 مگاوات را دراختبار دارد .نیروگاه کهنوج و فاز اول نیروگاه شوباد با ظرفیت 484 مگاوات در حال بهره برداری است.

شرکت تولید برق کهنوج مجوز احداث 1000 مگاوات ظرفیت تولید برق را اخذ کرده که فقط فاز اول آن ، یعنی نیروگاه شوباد را اجرایی کرده است.

کد خبر 388316

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =