زنگ معاملات بورس آتن به دست ایرانی ها نواخته شد

درجریان سفرهیاتی از مسئولان بازار سرمایه ایران به یونان، امروز۲۴ شهریورزنگ معاملات بورس آتن توسط این گروه نواخته و زمینه همکاری و اتصال دو بورس تهران و آتن فراهم شد.

 محمدرضا محسنی مدیرعامل و حسین فهیمی رییس هیات مدیره شرکت سپرده گذاری مرکزی، بهادر بیژنی جانشین رئیس سازمان بورس در امور بین الملل و جذب سرمایه گذاری خارجی  اعضای این هایت را تشکیل دادند.

در جریان این اقدام محسنی با بیان اینکه ساختار معاملاتی و زیر ساخت های فنی بازارهای سرمایه ایران و یونان شباهت زیادی به یکدیگر دارند، گفت: این دو بازار می توانند ارتباط و تعاملات طولانی مدتی را در حوزه های مختلف داشته باشند. فضای مطلوبی بعد از اجرای «برجام» برای همکاری های گسترده دو بازار سرمایه به وجود آمده و امیدواریم هرچه سریع تر تفاهم نامه همکاری دو بازار وارد مرحله عملیاتی شود.

به گفته وی شرکت های سپرده گذاری مرکزی ایران و یونان می توانند در زمینه امور پس از معاملات برای تاسیس و انتشار صندوق های قابل معامله (ETF) ، انتشار متقابل سهام اوراق بهادارواتصال بازارهای سرمایه دو کشور همکاری کنند.

بیژنی هم اظهار امیدواری کرد دوطرف با استفاده از تجربیات یکدیگر بتوانند مسیر اتصال دو بازار را به یکدیگر تسهیل کنند.لازاریدیس مدیرعامل بورس آتن با ابراز خرسندی از حضور نمایندگان بازار سرمایه ایران در یونان اظهارداشت: چشم اندازهای خوبی برای بازار سرمایه دو کشور ترسیم شده و از فرصت میزبانی برای فراهم کردن زیرساخت های فنی لازم بهره خواهیم بود.امیدوارم بتوانیم در مدتی زمان کوتاه، شرایط مطلوبی را برای ورود سرمایه گذاران به دو بازار سرمایه ایران و یونان ایجاد کنیم.

کد خبر 388313

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =