شرکت ملی مس صاحب صندوق  بازارگردان شد

تأمین سرمایه آرمان، صندوق بازار گردانی مس را با هدف افزایش نقد شوندگی و حمایت از سهام این شرکت با مشارکت سهامداران شرکت ملی صنایع مس تاسیس کرد.

 مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه آرمان با اعلام این خبر گفت: تأمین سرمایه آرمان به عنوان مدیر صندوق بازار گردانی مس این صندوق را برای افزایش نقد شوندگی و حمایت از سهام این شرکت با مشارکت سهامداران شرکت ملی صنایع مس تاسیس کرده است.

محمودرضا خواجه نصیری افزود: صندوق های بازارگردانی در شرایط فعلی بازار می توانند به نقد شوندگی سهام شرکت ها کمک کنند تا همواره سهم در شرایطی قرار داشته باشد که خریدار و فروشنده برای سهم وجود داشته باشد.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه درباره اهمیت صندوق های بازار گردانی گفت: صندوق بازارگردانی از جمله نیازهای اساسی بازار سرمایه است و به نظر می رسد توسعه صندوق های بازارگردانی می تواند به رفع  نگرانی های بازار برای طولانی مدت کمک کند.

وی ادامه داد: صندوق های بازار گردانی در بلند مدت تنها راه حفظ نقد شوندگی و تعادل بازار هستند و حداقل باید برای 30 شرکت بزرگ بورس صندوق بازارگردانی راه اندازی شود.مدیرعامل تأمین سرمایه آرمان اظهار داشت: صندوق های بازارگردانی با توجه به مصوبات سازمان بورس از مزایایی چون معافیت 80 درصدی کارمزد و همچنین از لحاظ قانونی از معافیت مالیاتی برخوردار هستند که این امر باعث می شود هزینه های معاملاتی و هزینه فعالیت صندوق ها به نسبت معاملات خارج از این نظام کاهش پیدا کند.

 

کد خبر 388279

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =