بزرگترین طرح ملی پالایشی کشور از بورس تامین مالی می کند

شرکت ستاره خلیج فارس به منظورتامین مالی، فردا دوم شهریور۳۰۰۰ میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد بنزین‌ را با تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی شرکت تامین سرمایه آرمان از طریق بورس انرژی منتشر می کند.

در این باره مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه آرمان اظهارداشت : اوراق سلف موازی استاندارد ماهیتی کوتاه مدت داشته که بیشتر برای سرمایه در گردش شرکت مورد استفاده قرار می‌گردد و اوراقی است که برای تأمین مالی پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

 محمودرضا خواجه نصیری افزود: پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس بزرگترین پالایشگاه کشور محسوب شده و با مشارکت مجموعه ملی پخش پالایش، صندوق بازنشستگی نفت و سرمایه گذاری تأمین اجتماعی شروع به ساخت کرده و در سال 96 این شرکت به خود کفایی می رسد. این شرکت سرمایه گذاری بسیار زیادی به لحاظ ریالی و دلاری انجام داده است.

وی اظهارداشت : اما این پروژه به لحاظ ریالی نیاز به نقدینگی اولیه داشته و ما تصمیم گرفتیم با استفاده از مکانیزم اوراق سلف این نقدینگی را تأمین کنیم. تضامین این اوراق به عهده هلدینگ پتروشیمیایی تأمین و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت خواهد بود که با توزیع سهام این ضمانت را بر عهده می گیرند.خواجه نصیری عنوان کرد: نرخ بازدهی این اوراق جزء بالاترین اوراق منتشر شده است و با توجه به شرایط و سپرده های بانکی مطمئنا از این اوراق توسط مردم استقبال به عمل خواهد آمد.

کد خبر 388246

اخبار مرتبط

  • عرضه اولیه های فروردین ۱۴۰۰

    عرضه اولیه های فروردین ۱۴۰۰

    با نزدیک شدن به روز گشایش بورس در روز شنبه ۷ فروردین ماه سرمایه گذاران بورس نیز در انتظار اولین عرضه اولیه‌های فروردین ماه به سر می‌برند و این در حالیست که در میان گزینه ها، نام یک پالایشگاه بسیار بزرگ نیز به چشم می‌خورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =