دنیا منهای چین در قراردادهای ایران خودرو

مدیرعامل ایران خودرو زنگ معاملات امروز بورس را نواخت و از مذاکره با ۶ خودروساز غیرچینی و تولید پژو ۲۰۷ در بهمن سال جاری خبر داد.

هاشم یکه زارع که به بهانه بیست و یکمین سالگرد عرضه اولیه سهام ایران خودرو در تالار حافظ حاضر شد گفت: درحالی  مذاکره با پژو نهایی و به امضای قرارداد منجر شده که با 6 خودروساز بین المللی که غیرچینی هستند ، در حال مذاکره هستیم.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: پس از برجام ، تلاشي ويژه براي همكاري هاي بين المللي آغاز كرديم و به واسطه سابقه حضور پژو در ايران، نخستين همكاري با اين شرکت فرانسوی آغاز شد اما پژو تنها شريك و همكاري خارجي ما نخواهد بود و علاوه بر مرسدس بنز، چند شركت خارجي ديگر هم درحال مذاكره براي عقد قرارداد و همكاري مشترك با ايران خودرو هستند.

یکه زارع افزود: سهم طرف ایرانی و فرانسوی در شرکت مشترک تاسیس شده موسوم به ایکاپ 50 درصد است که روزگذشته ایران خودرو و پژو هر کدام 45 میلیارد  تومان به حساب این شرکت واریز کردند تا در مرحله بعد ،امکان ثبت رسمی شرکت فراهم شود.

به گفته وی قرار است 30 درصد محصولات تولیدی این شرکت مشترک به بازارهای جهانی صادر شود.یکه زارع درباره عرضه محصول جدید ایران خودرو هم گفت: زمستان امسال 207 صندوقدار در راستای اجرای برنامه 7 ساله توسعه محصولات به بازار عرضه می شود. این محصول با تکیه به توان داخلی تولید شده و بهمن ماه وارد بازار می شود.طبق اعلان های منتشر شده ایران خودرو فردا 31 تیرمجمع سالانه برگزار می کند.

 

کد خبر 388174

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =