فطانت: بسترسرمایه گذاری متنوع بورسی برای مردم فراهم است

رئیس سازمان بورس کاهش نرخ سود بانکی را سبب هدایت سرمایه ها به سمت بازار بورس دانست و گفت: در سال گذشته از طریق بازار سرمایه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی پروژه ها انجام شده است.

محمد فطانت اظهار داشت:کاهش نرخ سود بانکی این نوید را می دهد که سیستم بانکی می تواند در فضای رقابتی نرخ خود را بازهم به تدریج پایین بیاورد و سرمایه ها به سمت بازار سرمایه روانه شود.

وی تاکید کرد: بازار سرمایه حلقه مفقوده خود را تکمیل کرده است و برنامه ریزی می کند با استفاده از بازار اولیه شرایطی را فراهم کند که شرکت ها بتوانند تامین مالی خود را انجام دهند ،بازار ثانویه بدون یک بازار اولیه ناقص محسوب می شود.با اقدامات برنامه ریزی شده از طریق ابزارهای مختلف مالی مانند اوراق رهنی به دنبال تامین سرمایه پروژه ها هستیم.

فطانت افزود: هفته های گذشته هزار میلیارد تومان اوراق خزانه اسلامی را وارد بازار کردیم که این اقدام به همراه کاهش نرخ سود بانکی امکان جدید برای سرمایه گذاری ما ایجاد می کند تا افراد بتوانند از طریق صندوق های سرمایه گذاری فعالیت کنند.رئیس کل بورس اوراق بهادارادامه داد: مردم تا امروزفکرمی کردند تنها روش سرمایه گذاری سپرده بانکی است ولی با تولد نظام تامین مالی مبتنی برابزارهای اسلامی می توانند با ایجا تنوع سرمایه های خود را به بازار سرمایه وارد کنند.

 

کد خبر 388170

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =