سایه جلسه شورای امنیت بر معاملات امروز بورس

با گذشت ساعاتی از آغاز معاملات روز جاری اغلب نمادهای فعال در بورس تحت تأثیر جو کلی بازار با روندی اصلاحی همراه شده و تاکنون شاخص کل بورس با بیش از ۶۰۰ واحد افت در ارتفاع ۶۸ هزار و ۲۲۱ واحدی قرار دارد.

بدین ترتیب در حالی در برخی نمادهای معاملاتی شاهد صف های فروش میلیونی هستیم که بیشترین تأثیر منفی را نمادهای "حکشتی"، "شبندر"، "تاپیکو"، "شپنا"،"وبملت"، "وبصادر" و "وپاسار" بر شاخص کل بورس اعمال کرده اند.

یکی از مهمترین دلایل این روند منفی بازار سرمایه آن است که اکثر شرکتهای بزرگ برای برگزاری مجمع عادی سالیانه متوقف خواهند شد و سهامداران علاقه ای برای حضور در مجامع شرکتها ندارند .

امروز شورای امنیت سازمان ملل برای تصویب توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 و در نهایت لغو تحریم های ایران تشکیل جلسه خواهد داد؛ تصویب قطعنامه ای که چهارشنبه هفته گذشته از سوی آمریکا در اختیار اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفته و با توجه به توافق حاصل شده با احتمال بالایی همراه است.

این اتفاق در حالی امروز رقم می خورد که قطعنامه 598 شورای امنیت نیز 28 سال قبل در تاریخ 29 تیر ماه سال 66، برای پایان دادن به جنگ ایران و عراق صادر شد و این تصادف زمانی بسیار جالب به نظر می رسد.

با وجود این خبر در بین فعالان بازار سرمایه و همچنین با نزدیک شدن به پایان تیر ماه و آخرین زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ها، روند نزولی بر بازار حاکم شده و تاکنون در بورس و فرابورس 370 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفته اند.

این گزارش می افزاید، بدین ترتیب در حالی فصل برگزاری مجامع در حالی روزهای پایانی خود را سپری می کند که در بین نمادهای معاملاتی بازار سرمایه تاکنون 90 نماد معاملاتی متوقف می باشند که بیش از 60 نماد برای برگزاری مجمع عمومی سالیانه متوقف بوده و مابقی نیز که تاریخ برگزاری مجمع عمومی آنها نزدیک است، نهایتاً امروز متوقف خواهند شد.

 

منبع: بورس نیوز

کد خبر 388034

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =