پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان از طریق سیستم بانکی افزایش می یابد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حدود سه میلیارد دلار در سال قبل برای نوسازی، اصلاح ساختار صنایع، طرح‌های نیمه تمام و ... در کشور به صنعتگران پرداخت شده است.

محسن صالحی‌نیا در مراسم بیستمین بزرگداشت روز صنعت و معدن اظهار کرد: در سال‌های اخیر شرایط خوبی در تولید کشور وجود نداشته است اما با این حال دولت نیز برای خروج رکود و توسعه، برنامه دارد.

وی با اشاره به نیاز صنعت به سرمایه در گردش افزود: سیاست‌های جدید به صورت کوتاه مدت و در پنج محور برای این امر تدوین شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که ظرفیت پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان از طریق سیستم بانکی افزایش خواهد یافت ادامه داد: تامین نقدینگی واحدهای تولیدی از منابع بانکی که بیش از 70 درصد تولید دارند مورد توجه است و همچنین پرداخت بر اساس ظرفیت و توان استان‌ها نیز مد نظر است.

صالحی‌نیا با بیان اینکه ظرفیت پرداخت تسهیلات از طریق سیستم بانکی نیز افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: این ظرفیت در سال گذشته با رشد 33 درصدی به رقم 106 هزار میلیارد تومان رسید اما شورای پول و اعتبار قصد دارد تا پایان امسال این رقم را به 40 درصد افزایش دهد.

وی از تلاش دولت تدبیر و امید در راستای رفع مشکلات مالیاتی، جرایم بانکی و ... تولید کنندگان خبرداد و گفت: حمایت از صادرات تولید کنندگان و مقابله با کالاهای مصرفی از روش کنترل و مبارزه با قاچاق در دستور کار قرار گرفته است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

کد خبر 387973

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =