ورود تعاونی کمک به بازار سرمایه است

رییس سازمان بورس درباره تشکیل بورس تعاون و ورود این بخش به بازار سرمایه با هدف رونق‌بخشی و ایجاد تنوع تصریح کرد: شرکت‌های تعاونی سهامی عام تفاوت‌ها و تمایزهایی با سایر شرکت‌های سهامی عام دارند که در این باره ایجاد بازاری مستقل به روند شکل‌گیری و ورود آنها به بازار سرمایه کمک بسیاری می‌کند.

محمد فطانت در پاسخ به این سؤال که برای استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها در آزادسازی سهام عدالت چه راهکارهایی اندیشه شده است و اینکه آیا تشکیل (ETF) صندوق قابل معامله با کارکرد تعاونی‌ها در تضاد نیست؟ اظهار داشت:‌ در این باره پیشنهادهایی مطرح شده مبنی بر اینکه صندوق‌های قابل معامله برای آزادسازی سهام عدالت تشکیل شود، اما این موضوع با نظرخواهی از تعاونی‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی همراه خواهد بود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه رسیدن به سهم ۲۵ درصدی تعاون در اقتصاد نیازمند حضور جدی در بازار سرمایه است، گفت:‌ با تشکیل کارگروه‌های تخصصی باید تمام ابعاد تشکیل بورس تعاون بررسی شود.

فطانت با بیان اینکه طرحی نو باید در مورد تعاونی‌ها ارائه شود، گفت: از طریق نشست‌های کارشناسی و تشکیل کارگروه‌های تخصصی با بخش‌های مختلف و کارشناسان اتاق تعاون ایران چارچوبی در یک زمان‌بندی مشخص تعیین خواهد شد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: اراده و عزم بر این است که بخش تعاون به سهم از پیش تعیین شده (25 درصد اقتصاد) برسد که این موضوع مستلزم حضور جدی در بازار و حمایت‌های ویژه است.

وی گفت: جلب مشارکت عمومی و ایجاد فضای مردمی‌تر از اهداف ورود تعاونی‌ها به بازار سرمایه خواهد بود و این موضوع در چارچوب کار کارشناسی‌شده مشخص دنبال می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری فارس

کد خبر 387882

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =