احتمال کسب سود ۵۰ درصدی با نزدیکی به روزهای پایانی مذاکرات

بررسی روند حرکتی بازار سرمایه در روزهای نزدیک به مذاکرات هسته ای و مباحث سیاسی نشان داده که بازار به واسطه نوع نگاه سرمایه گذاران روند مثبتی را از سر می گیرد چرا که سهامداران معتقدند در چنین روندی احتمال کسب سود ۵۰ درصدی و زیان ۵ درصدی می تواند دلیل خوبی برای ورود سرمایه به این بازار باشد.

فردین آقا بزرگی، مدیرعامل کارگزاری آینده در خصوص روند کنونی بازار سرمایه و حرکت رو به رشد آن در روزهای گذشته گفت: بررسی تجربه سالهای اخیر و روند فعالیت فعالان بازار در زمان نزدیکی به مذاکرات هسته ای و مباحث سیاسی از این دست مانند مذاکرات ژنو ، بیانیه لوزان و ... که در ابتدای سال انجام گرفت نشان داده که واکنش بازار به این اتفاقات مثبت است.

وی افزود: در نزدیکی به چنین رویدادهایی سرمایه گذاران این نگاه را دارند که بعد از اعلام نتایج مذاکرات سیاسی قاعدتا بازدهی مثبتی در انتظار بازار است و در صورت وجود نگاه بدبینانه و اتفاقی عکس این موضوع،  سرمایه گذاران می توانند با نوسان کمی نسبت به خروج سرمایه خود از بازار اقدام کنند.

به گفته آقابزرگی با توجه  به قرار داشتن در روزهای پایانی مذاکرات هسته ای سرمایه گذاران با فرض اینکه احتمال 50 درصد کسب بازدهی مطلوب و 5 درصد احتمال ضرر و زیان وجود دارد سرمایه های خود را در این شرایط روانه بازار می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان های نزدیک به زمان مذاکرات، جذابیت این بازار به مراتب بیشتر می شود و در واقع این روند باز از نگاه سرمایه گذاران امتحان کردن شانس است.

وی در ادامه در خصوص کد به کد شدن بازار در معاملات دیروز بازار  گفت: معمولا حقیقی ها خیلی پیشروتر از حقوقی ها تصمیم می گیرند و تجربه های گذشته نشان داده در زمانی که بازار عطش نقدینگی دارد، حقوقی ها اقدام به فروش می کنند و در مقابل حقیقی ها میخرند و بالعکس.

 

منبع: عصر مالی

کد خبر 387843

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =