تعاونی‌ها باحضور در بورس متحول می شوند

رییس فراکسیون اقتصاد مقاومتی با مثبت ارزیابی کردن حضور بخش تعاون در بورس گفت: عرضه و قیمت گذاری شرکت های تعاونی در بورس،گام مثبتی برای شفاف‌سازی در بخش تعاون است و باعث رونق این بخش اقتصادی می شود.

رییس فراکسیون اقتصاد مقاومتی با مثبت ارزیابی کردن حضور بخش تعاون در بورس گفت: عرضه و قیمت گذاری شرکت های تعاونی در بورس،گام مثبتی برای شفاف‌سازی در بخش تعاون است و باعث رونق این بخش اقتصادی می شود. 

محمد رجایی باغ سیائی درباره تشکیل بورس تعاون گفت: رونق بخش تعاون یکی از اولویت‌های اقتصادی کشور محسوب می شود که زمینه مشارکت دادن بیشتر مردم را دراقتصاد کشور فراهم می کند.

نماینده مردم گناباد و بجستان درمجلس شورای اسلامی با مثبت ارزیابی‌کردن حضوربخش تعاون در بورس کشور،ادامه داد: عرضه و قیمت‌گذاری شرکت‌های تعاونی در بورس،گام مثبتی برای شفاف‌سازی در بخش تعاون بوده و باعث رونق این بخش می شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم درباره تشکیل بورس ارز افزود: در تشکیل بورس ارز باید تامل داشت به دلیل اینکه این بازار تفاوت‌هایی با بازارهای دیگر دارد.

رجایی باغ سیائی تصریح کرد: به موفقیت بازار بورس ارز خوشبین نیستم به دلیل اینکه در بازار ارز بحث نحوه ی عرضه و تقاضا مطرح است و زمانی که عرضه ارز در بازار کم یا تقاضا زیاد شود نرخ ارز افزایش می یابد.

وی ادامه داد: زمانی که قیمت‌ها دربورس افزایش می یابد،معمولا فعالان این خوشحال می شوند بنابراین درصورتی که بحث راه اندازی بورس مطرح شود،قیمت ارز با افزایش روبرو می شود که این موضوع تبعاتی دارد.

رییس فراکسیون اقتصاد مقاومتی یادآورشد: با توجه به رشد نجومی نرخ ارز درسال‌های گذشته مشخص است که برخی از عرضه‌کنندگان ارز در زمان‌های مشخص به قصد افزایش قیمت از ارائه ارزهای خود به بازار خودداری می کنند و طبیعتا این افراد حتما از عرضه ارزهای خود به بورس که بازار شفافی است نیز خودداری می کنند و زمینه شکل گیری بازار سیاه ارز بوجود می آید.

 
منبع: مرکز خبری اقتصاد ایران (اکوسنتر)
کد خبر 387827

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =