با کمک اعضای هیات مدیره سایپا از وضع بحرانی خارج می شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در کارخانه سایپا ، دلیل حضور محمد جمالی مدیرعامل جدید سایپا را اعلام کرد.

محمدرضا نعمت‌زاده با حضور در شرکت سایپا کاشان و درباره دلیل حضور محمد جمالی مدیرعامل جدید سایپا گفت: حضور وی در این گروه با هدف رفع مشکل اصلی گروه سایپا یعنی تأمین نقدینگی است که قطعا با کمک اعضای هیأت‌مدیره و تمامی مدیران و کارکنان این گروه، مشکلات مالی برطرف خواهد شد و سایپا از این وضع بحرانی خارج خواهد شد.

وی افزود: برنامه‌های بلندمدت سایپا مناسب تعریف و طراحی شده ولی باید اصلاحاتی در این زمینه انجام شود و در تولید محصولات جدید، افزایش داخلی‌سازی بیشتر مدنظر قرار گیرد.

نعمت‌زاده با تأکید بر اهمیت صنعت خودروسازی، گفت: این صنعت یکی از صنایع مهم و مؤثر در کشور است و وزارتخانه هم یکی از اولویت‌هایش رسیدگی به امورات این صنعت است چراکه ٢٠ درصد از ارزش‌افزوده صنعت از مجموعه خودروسازی و قطعات خودرو تأمین می‌شود بنابراین ضمن حفظ این وضعیت، باید به فکر ارتقای آن باشیم. 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس چشم‌انداز ١٤٠٤ باید تا دو سال آینده سه میلیون خودرو در کشور تولید شود که یک‌سوم آن برای مصارف داخلی و بقیه برای صادرات باشد و این کار، بسیار سخت و سنگین است، چراکه باید محصولات ما رقابتی تولید شود در غیراین‌صورت نمی‌توانیم عملکرد خوبی داشته باشیم.

 

منبع: بورس پرس

کد خبر 387762

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =