"شغدیر" را گران نمی فروشیم

مدیرسرمایه گذاری تاپیکو با اعلام زمان اولیه برای عرضه ۱۰ درصد سهام پتروشیمی غدیر گفت: سهام این شرکت را گران نخواهیم فروخت و با قیمت های مناسب عرضه خواهیم کرد.

محسن موسوی در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، در رابطه با آخرین وضعیت شرکت 130 میلیارد تومانی پتروشیمی غدیر اظهار داشت: طبق هماهنگی های به عمل آمده ، ساعت 16 فردا دوشنبه جلسه معارفه ایی در هتل سیمرغ برگزار می شود تا سرمایه گذاران از کم و کیف این شرکت مطلع شوند.

وی در رابطه با زمان احتمالی عرضه اولیه 10 درصد سهام " شغدیر" در بازار اول فرابورس هم توضیح داد: در حال حاضر روز چهارشنبه جاری 23 اردیبهشت برای عرضه اولیه سهام این شرکت مدنظر بوده ولی قرار است زمان قطعی با هماهنگی مسئولان فرابورس تعیین شود. بنابراین درصورت موافقت مسئولان فرابورس، چهارشنبه این هفته 10 درصد سهام عرضه خواهد شد.

این مقام مسئول در واکنش به این سئوال که با توجه به سابقه نه چندان رضایت بخش تاپیکو در کشف قیمت سهام شرکت هایی چون نفت پاسارگاد و ایرانول و نگرانی سهامداران از تکرار گران فروشی ، سهام پتروشیمی غدیر با چه رویکردی واگذار خواهد شد؟ به بورس پرس گفت: برنامه مدنظر برای عرضه اولیه "شغدیر" این است که سهام آن با قیمت های مناسب عرضه و سپس حمایت شود.

موسوی ادامه داد: این در حالی است که بعد از عرضه اولیه 10 درصدی ، برنامه ایی برای ادامه عرضه نبوده و برنامه فروش بلوکی سهام را پیگیری خواهیم کرد.

وی در برابر این نکته بورس پرس که برخی تحلیل گران معتقدند این شرکت سال گذشته زیانده بوده و فعلا" حرفی برای گفتن ندارد و سود سال جاری هم خوش بینانه و غیر واقعی لحاظ شده ، توضیح داد: مشکل سال گذشته پتروشیمی غدیر به دلیل عدم تامین کاتالیست ناشی از تحریم ها بود. به همین دلیل سود هر سهم سال گذشته آن 41 ریال بود ولی این مشکل برای سال جاری برطرف شده است. بنابراین سود اعلامی واقعی و منطقی است.

موسوی در مورد زمان برگزاری مجمع و سیاست تقسیم سود پتروشیمی غدیر هم گفت: زمان اولیه و قطعی نشده مجمع سالانه 25 خرداد تعیین شده و سیاست تقسیم سود بیش از 75 درصدی مدنظر هیات مدیره است ام باید مجمع در این باره تصمیم گیری کند.

براساس این گزارش، سال مالی پتروشیمی غدیر 29 اسفند بوده و سرمایه اسمی آن 130 میلیارد تومان است. در ترکیب سهامداری آن تاپیکو با 90 درصد مالکیت و پتروشیمی بندر امام با 10 درصد حضور دارند و مشاور پذرش آن کارگزاری بانک رفاه است. همچنین طبق آخرین اطلاعات مالی ارایه شده " شغدیر" سود هر سهم سال مالی گذشته و جاری 41 و 312 ریال پیش بینی شده است.

پتروشیمی غدیر که از سال 88 تولید آزمایشی را شروع کرده در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام واقع شده و محصولات تولیدی آن وینیل کلراید مونومر VCM با ظرفیت سالانه 150 هزار تن و پلی ونیل کلراید PVC با ظرفیت سالانه 120 هزار تن است.

کد خبر 387479

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =