چگونه هوش مصنوعی قرار است بازارهای کالا را متحول کند؟

هوش مصنوعی (AI) به سرعت در حال تغییر بخش‌های مختلف، از جمله بازار کالاهاست.

به گزارش صدای بورس، هوش مصنوعی (AI) به سرعت در حال تغییر بخش‌های مختلف، از جمله بازار کالاهاست. ICIS در گزارشی با اشاره به این که هوش مصنوعی می‌تواند نقش کلیدی در صنایع کالایی ایفا کند، نوشت: با این حال، پرداختن به نگرانی‌ها و ملاحظات رایج در مورد هوش مصنوعی برای ایجاد اعتماد در استفاده از این تکنولوژی بسیار مهم است و در این رابطه سواد داده و استفاده از هوش مصنوعی عناصر حیاتی در تقویت اعتماد به آن هستند.


در نظرسنجی انجام شده در کنفرانس روغن‌های پایه آسیایی ICIS، شرکت‌کنندگان شکاف مهارتی را به عنوان دومین مانع بزرگ برای پیاده‌سازی هوش مصنوعی، بلافاصله پس از نگرانی‌های امنیتی، شناسایی کردند. بقا این حال هنگامی که نگرانی‌ها برطرف شوند و خطرات کاهش یابند، واضح است که هوش مصنوعی پتانسیل افزایش تجزیه و تحلیل بازار را دارد. شرکت‌کنندگان در نظرسنجی همچنین بهینه‌سازی زنجیره‌های تأمین و ترویج شیوه‌های پایدار را به عنوان دو حوزه بزرگ پتانسیل برای هوش مصنوعی در صنایع کالایی رتبه‌بندی کردند که در نهایت به عنوان عاملی برای کار و نوآوری معنادارتر عمل می‌کند.

هوش مصنوعی: یک شریک، نه یک رقیب
تعامل انسانی غیرقابل جایگزین است. مشتریان برای تعامل شخصی و تخصص حرفه‌ای که انسان‌ها ارائه می‌دهند ارزش قائلند، بنابراین هوش مصنوعی می‌تواند آن را ارتقا دهد. برای کسب‌وکارها مهم است متخصصانی داشته باشند که مشتریان بتوانند با آنها تعامل کنند. هوش مصنوعی نمی‌تواند درک و تفاهم ظریفی را که تعاملات انسانی ارائه می‌دهد، تکرار کند. یک نظرسنجی GGS از مصرف‌کنندگان نشان داد که ۸۶ درصد از مردم ترجیح می‌دهند با انسان‌ها به جای سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی تعامل داشته باشند.
رابطه بین انسان‌ها و ماشین‌ها در طول زمان تکامل یافته است. از نظر تاریخی، انسان‌ها ماشین‌ها را اداره می‌کردند، اما انقلاب صنعتی پنجم نوظهور، رابطه‌ای هماهنگ‌تر را پیش‌بینی می‌کند. اصطلاحاتی مانند "همکاری" این پویایی جدید را توصیف می‌کنند. هوش مصنوعی در انجام وظایف تکراری و روزمره برتری دارد و افراد را آزاد می‌گذارد تا در فعالیت‌های با ارزش‌تر مشارکت کنند. این تغییر نه تنها رضایت شغلی را افزایش می‌دهد، بلکه به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا بر وظایف استراتژیک، خلاقانه و پیچیده حل مسئله تمرکز کنند که هوش مصنوعی هنوز نمی‌تواند از عهده آنها برآید. برای مثال، «از ICIS بپرسید» به مشتریان این امکان را می‌دهد که با کلیک یک دکمه، ۵۰۰ میلیون داده را فیلتر کنند و در زمان صرف شده برای جستجوی داده‌ها صرفه‌جویی کنند. با این حال، وقتی مشتریان ICIS سوالات پیچیده‌ای در مورد استفاده از داده‌ها برای اطلاع‌رسانی در مورد استراتژی کسب‌وکار خود دارند، می‌توانند با متخصصان بازار مشورت کنند که به نیازهای خاص آنها گوش می‌دهند و توصیه‌هایی ارائه می‌دهند.

کاهش اصطکاک و افزایش رفاه
تمرکز بر رفاه نیز ضروری است. هوش مصنوعی اصطکاک مرتبط با وظایف تکراری را کاهش می‌دهد و به کارمندان اجازه می‌دهد تا بر ایجاد ارزش ‌افزوده تمرکز کنند. هوش مصنوعی می‌تواند دانش سازمانی را تثبیت و دسترسی سریع کارمندان به اطلاعات لازم را آسان‌تر کند.

فعال کردن فناوری
ما باید فناوری، از جمله هوش مصنوعی، را به عنوان عاملی ببینیم که از کار ما پشتیبانی می‌کند، فرایندها را کارآمدتر می‌کند و به ارائه خدمات بهتر به مشتریان کمک می‌کند.

پرداختن به نگرانی‌های رایج در مورد هوش مصنوعی
امنیت داده‌ها هنگام ادغام سیستم‌های هوش مصنوعی یک نگرانی اساسی است. اقداماتی مانند رمزگذاری، ذخیره‌سازی ایمن و کنترل‌های دسترسی دقیق برای کاهش خطراتی مانند نقض داده‌ها و سوءاستفاده ضروری است. ایجاد دستورالعمل‌های روشن در مورد استفاده از داده‌ها، ذخیره‌سازی و رضایت کاربر در استراتژی کسب‌وکار برای استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی بسیار مهم است.هوش مصنوعی با بهینه‌سازی عملیات، افزایش تحلیل بازارهای کالایی و ترویج شیوه‌های پایدار، آماده است تا بازار کالاها را متحول کند. با این حال، ادغام موفقیت‌آمیز هوش مصنوعی به رفع نگرانی‌های مربوط به امنیت داده‌ها، سواد و تهدید درک شده از جابجایی شغلی بستگی دارد. ایجاد فرهنگ اعتماد و درک پیرامون هوش مصنوعی بسیار مهم است. با به عهده گرفتن وظایف تکراری توسط هوش مصنوعی، کارگران انسانی آزاد می‌شوند تا در فعالیت‌های استراتژیک‌تر، خلاقانه‌تر و پیچیده‌تر حل مسئله مشارکت کنند و در نتیجه رضایت شغلی و کارایی سازمانی را افزایش دهند.
رابطه بین انسان‌ها و هوش مصنوعی در بازارهای کالا به بهترین شکل به عنوان یک همکاری دیده می‌شود، جایی که هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار حمایتی به جای یک رقیب عمل می‌کند. تضمین مدیریت قوی داده‌ها، شفافیت و نظارت مداوم انسانی، خطرات را کاهش داده و اعتماد به نفس را در سیستم‌های هوش مصنوعی ایجاد می‌کند. با افزایش سواد داده و هوش مصنوعی، سازمان‌ها می‌توانند شکاف دانش را پر کرده و کارمندان را برای استفاده مؤثر از هوش مصنوعی توانمند سازند. با ادامه تکامل فناوری هوش مصنوعی در بازارهای کالایی، نقش آن به عنوان عاملی برای کار و نوآوری معنادارتر در بازار کالاها، تنها افزایش خواهد یافت که نشان دهنده پتانسیل هوش مصنوعی برای تغییر مثبت صنایع در عین حفظ ارزش غیرقابل جایگزین تعامل و تخصص انسانی است.

کد خبر 526668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =