مدیرکل دفتر خدمات کسبوکار وزارت صمت گفت: مجموع ارزش تبلیغات در ایران ۲ میلیارد دلار در سال است.
به گزارش صدای بورس، امیرحسین اسدی، مدیرکل دفتر خدمات کسبوکار وزارت صمت در نخستین نشست هم اندیشی برندهای برتر تجاری در اتاق بازرگانی ایران گفت: ایران نتوانسته در برندینگ بین المللی جایگاهی در میان ۶۰ کشور برتر داشته باشد، هیچ صنعتگر ایرانی از زعفران برای برندسازی استفاده نمی کند در حالی که ۷۵۴ میلیارد دلار ارزش تبلیغات دنیاست و ۵۹ درصد این تبلیغات در فضای دیجیتال انجام می شود و کل شرکت های آمریکا ۴۲۲ میلیارد دلار بودجه به تبلیغات اختصاص می دهند.
وی افزود: در ایران مجموع اکوسیستم تبلیغات به عنوان یک شاخص اثرگذار در برندینگ ۲ میلیارد دلار است.
اسدی تصریح کرد: ۹ مورد از ۱۰ برند برتر دنیا بالاترین بودجه فناوری را دارند، همچنین تصویب شده که هزینه تبلیغات شرکتها در قیمت تمام شده لحاظ شود اما سازمان حمایت از مصرف کنندگان این را قبول ندارد علاوه بر اینها هیچ شاخصی برای ارزش گذاری برند در کشور ما وجود ندارد. رفتار با برند باید علمی باشد نه احساسی .
مدیرکل دفتر خدمات کسبوکار وزارت صمت اظهار کرد: سامسونگ تنها در آمریکا بیش تر ۴۰۰ میلیون دلار هزینه تبلیغات کرده در حالی که رقم اختصاص داده شده این شرکت به تبلیغات در سال گذشته ۱۲ میلیارد دلار بوده است.
وی یادآور شد: ما همچنین در مصوبه هیات وزیران داریم که ارزش برند به عنوان وثیقه بانکی قرار بگیرد.
با فعال شدن مکانیسم ماشه و بازگشت خودکار تحریمها علیه ایران، بار دیگر موضوع تأثیر فشار تحریمهای اقتصادی بینالمللی بر صنایع پایه کشور، از جمله صنعت فولاد، به طور جدی مطرح شده است.
سرمایه گذاری نیرو در حال حاضراز طریق هلدینگ توسعه مدیریت نیروگاهی ایرسا مدیریت حدود ۸۵۰ مگاوات ساعت ظرفیت نیروگاهی در دو نیروگاه تابان یزد به ظرفیت ۵۰۰ مگاوات و نیروگاه خوی به ظرفیت ۳۵۰ مگاوات را بر عهده دارد.
نظر شما