بازدهی ۱۱۸ درصدی اعتماد داریک

سبدگردان داریک پارس با نامی الهام‌گرفته از «داریک»، پول رسمی هخامنشیان، در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ به ثبت رسید و پس از دریافت مجوزهای لازم، فعالیت خود را به عنوان یکی از نهادهای بازار سرمایه آغاز کرد.

به گزارش صدای بورس، سبدگردان داریک پارس با نامی الهام‌گرفته از «داریک»، پول رسمی هخامنشیان، در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ به ثبت رسید و پس از دریافت مجوزهای لازم، فعالیت خود را به عنوان یکی از نهادهای بازار سرمایه آغاز کرد. در کنار ارائه خدمات سبدگردانی اختصاصی، در حال حاضر سه صندوق سرمایه‌گذاری در این مجموعه مشغول فعالیت هستند که در ادامه ضمن معرفی این صندوق‌ها مروری بر عملکرد آن‌ها نیز خواهیم داشت.

اعتماد داریک؛ صندوقی برای ریسک‌گریزان
نخستین صندوق این مجموعه با نام صندوق اعتماد داریک، در تیرماه ۱۳۹۹ و با هدف جذب سرمایه‌های ریسک‌گریز، در گروه صندوق‌های با درآمد ثابت قابل معامله با نماد «داریک»، آغاز به کار کرد. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق (AUM) با رشدی ۲۳ درصدی در یک‌سال گذشته، اکنون از سطح ۲۰ هزار میلیارد ریال نیز عبور کرده است. گروه‌های «خودرو و ساخت قطعات»، «ماشین‌آلات و تجهیزات» و «صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله» مستعدترین گروه‌های سهامی از دید مدیران صندوق بوده‌اند که البته با توجه به نوع صندوق بادرآمد ثابت، این گروه‌ها و سایر سهام بورسی، سهمی ۳۹ درصدی در پرتفوی سهامی صندوق دارند و بازار بدهی با ۵۵ درصد، بیشترین سهم را در پرتفوی صندوق به خود اختصاص داده ‌است. داریک با سود موثر سالانه بالای ۳۱ درصد در سال ۱۴۰۲ عملکرد درخشانی داشته است.

فراز داریک؛ صندوقی برای ریسک‌پذیران
اسفندماه ۱۳۹۹ صندوق فراز داریک، در گروه صندوق‌های سهامی قابل معامله با نماد «فراز»، فعالیت خود را آغاز کرد. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق با مقداری کاهش نسبت به سال قبل، اکنون در محدوده ۱۴۵۰ میلیارد ریال قرار دارد. سهم بازار سهام از پورتفوی این صندوق چیزی حدود ۹۹ درصد است و گروه‌های «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری»، «خودرو و ساخت قطعات» و «سرمایه‌گذاری‌ها» بیشترین جذابیت را نزد مدیران صندوق داشته‌اند. گرچه به دنبال شرایط بازار سرمایه در سال گذشته، بازدهی سالانه بسیاری از صندوق‌های سهامی، کاهش محسوسی نسبت به ادوار گذشته داشته است، اما بررسی عملکرد بلندمدت این صندوق، حاکی از کسب بازدهی حدود ۸۰ درصدی آن طی حدود سه سال فعالیت است.
در جدول مشروح عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری سبدگردان داریک پارس را مشاهده می‌کنید.

بازدهی ۱۱۸ درصدی اعتماد داریک

شماره ۵۴۴ هفته نامه اطلاعات بورس

کد خبر 497330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =