«وسپهر» ۴۲۰ ریال سود داد

با تصویب صورت های مالی در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات، به ازای هر سهم ۴۲۰ ریال معادل ۴۲ تومان سود تقسیم شد.

به گزارش صدای بورس، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات با حضور بیش از ٩۴ درصد صاحبان سهام و نمایندگان قانونی برگزاری شد.

جواد وکیلی مدیر عامل گروه مالی سپهر صادرات در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات، با اشاره به اینکه شرکت در سال ١۴٠١ حدود ١٨٠٠ میلیارد تومان سود کرده است، گفت: باتوجه به موضوعات مالیاتی، سود عملیاتی «وسپهر» در سال گذشته به ۴،٧٠٠ میلیارد تومان رسید که این عدد نسبت به سال ۱۴۰۱ که حدود ٣،۵٠٠ تومان بوده است، رشد نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: سود درآمدهای غیرعملیاتی شرکت در سال مالی ۱۴۰۲، ۷۲ میلیارد تومان برآورد شده است.

وکیلی به عملکرد مالی شرکت اشاره کرد و افزود: سود فروش سرمایه گذاری ها از ١،٣٠٠میلیارد تومان به ١،۴٠٠ میلیارد تومان رسیده است.همچنین جمع درآمدهای عملیاتی به ۴،٢٠٠ میلیارد تومان و سود عملیاتی شرکت به ۴،١٣۴ میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات به بیان اینکه پرتفوی بورسی خود را به شرکت آرمان توسعه سپهر واگذار کرده ایم، اظهارداشت: سال گذشته در راستای هلدینگ چند رشته‌ای شدن، قسمت قابل توجهی از سهام شرکت به شرکت آرمان توسعه منتقل شد.

بدهی ۸ همتی «وسپهر»

وی درخصوص وضعیت بدهی شرکت گفت: حدود ۸ همت بدهی شرکت مربوط به بانک صادرات به‌عنوان سهامدار عمده است که باید به تاکید کردحمایت های بانک صادرات همیشه توانسته این شرکت را در حمایت از سهامداران یاری کند.

وکیلی ادامه داد:اقدامات موثر جهت خروج از سهامداری بانک صادرات ایران براساس الزامات قانونی و تکالیف انجام شده و تسویه بخش قابل توجهی از بدهی به بانک صادرات ایران طی دو سال اخیر جمعاً به مبلغ ۷۷۰۰ میلیارد تومان از مهم‌ترین دستاوردها و اقدامات انجام شده وسپهر است.

سپهر تهران بورسی می‌شود

مدیرعامل «وسپهر» در خصوص کاهش سهام شرکت‌های ساختمانی، افزود: دریافت موافقت اصولی اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار جهت تأسیس صندوق املاک و مستغلات، ادغام دو شرکت ساختمانی توسعه سپهر فارس و اوج سپهر پارس، ارزش‌گذاری شرکت سپهر تهران، برگزاری چندین نوبت مزایده جهت واگذاری سهام و برنامه‌ریزی جهت پذیرش سهام شرکت فوق در بازار سرمایه از اقدامات انجام شده در راستای تکلیف این بند بود.

وکیلی در ادامه تصریح کرد: ارزش گذاری شرکت سپهر تهران انجام و در حال حاضر عملیات پذیرش شرکت در بورس تهران شروع شده است و با جدیت پیگیری می‌شود. اگر مشکلی ایجاد نشود، این شرکت را در بازار سرمایه و بورس تهران عرضه خواهیم کرد.

مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات با اشاره به اینکه ارزش شرکت سپهر تهران حدود ١٠ همت بوده که افشا شده است، افزود: کلیه تکالیف قانونی جهت افشای اطلاعات و رعایت دستورالعمل حاکمیت شرکتی از جمله رعایت ماده ۲۸ دستورالعمل و واگذاری بخش عمده سهام بانک صادرات ایران رعایت شده و تایید حسابرس نیز در این خصوص برای گزارش سال مالی ۱۴۰۲ به ثبت رسیده است.

وی درخصوص شرایط تبدیل از شرکت سرمایه‌گذاری به هلدینگ در این مجمع گفت: با اصلاح پرتفوی و تجهیز شرکت‌های تابعه در راستای هلدینگ شدن قرار گرفته ایم همچنین در حوزه زنجیره ارزش خدمات بازارهای مالی، تملک کامل تأمین سرمایه را در اختیار داریم.

تشریح اقدامات و دستاوردهای مهم

در ادامه این مجمع ،مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات، گفت: اجرایی شدن افزایش سرمایه ۱۵۰ درصدی بدون تحمیل هزینه‌های ناشی از خرید حق تقدم‌های استفاده نشده از مهم‌ترین اقدامات شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات است.

وکیلی درخصوص مهم‌ترین اقدامات و دستاوردهای انجام شده در شرکت توسعه ساختمان سپهر تهران، گفت: قراردادی جهت ساخت پروژه بخاراست با شرکت کارگزاری بانک صادرات منعقد شده است. همچنین توافقات اولیه در راستای تهاتر پروژه هتل ایزدشهر با قدرالسهم بانک صادرات در پروژه الهیه صورت گرفته است.

وی در ادامه ساماندهی واحد حقوقی، تدوین و بروزرسانی شناسنامه حقوقی ساماندهی واحد حقوقی، تدوین و بروزرسانی شناسنامه حقوقی و چک لیست قضایی شرکت‌های تابعه و پیگیری و پایان بخشی از پرونده‌های حقوقی،برگزاری و نظارت بر تشکیل بیش از ۶۰ مجمع عمومی شرکت‌های سرمایه‌پذیر، برگزاری بیش از ۴۰ جلسه بابت ارزیابی عملکرد و بودجه شرکت‌ها، انتقال سهام غیرمدیریتی در تعدادی از شرکت‌های عمران و مسکن به شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن و عمران اوج سپهر پارس از دیگر اقدامات انجام شده این شرکت عنوان کرد.

وی به مهم‌ترین اقدامات انجام شده در سال مالی گذشته اشاره کرد و افزود: طراحی نقشه راه تحول گروه مالی سپهر صادرات و نقشه راهبردی این مجموعه در حوزه معدن مسکن، تحول دیجیتال، سرمایه‌گذاری انجام شده و در جریان بیش از ۲۵۰۰ میلیارد ریالی در حوزه‌های دانش‌بنیان و اقتصاد هوشمند و بیش از ۵۵۰۰ میلیارد ریال در حوزه معدن و صنایع وابسته و اخذ موافقت اصولی تأسیس صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات با سرمایه اولیه ۱۶۰۰ میلیارد ریالی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در سال مالی گذشته بوده است.

وکیلی در پاسخ به سوال یکی از سهامداران مبنی براینکه افزایش سرمایه گچساران به مشکل خورده شامل شرکت سپهر نمی‌شود؟ گفت: درجلسه مجمع این شرکت حضور یافته ایم و سهامدار بدون استفاده از حق تقدم، سهامدار این شرکت شده‌ایم. ایراداتی به مجمع وارد شد که به نتیجه نرسید و حکمی صادر شد که دارای مشکلات خاصی است.

وی ادامه داد: تمام سعی ما براین است که برای رعایت حقوق سهامداران از تیم حقوقی استفاده کنیم تا حقی از سهامداران ضایع نشود.

نیشکر دربورس عرضه خواهد شد

مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات با بیان اینکه سود سهام را از شرکت نیشکر نیز وصول شده است، در پاسخ به سوال یکی از سهامداران مبنی براینکه آیا قرار است مجدد برای نیشکر ارزشگذاری انجام شود؟، تصریح کرد:ارزش‌گذاری جدیدی نداریم. به سهامداران قول می‌دهیم که قبل از عرضه اولیه تمامی نکات مربوط به ارزش‌گذاری انجام شود. وسپهر یکی از شرکت‌های تابع بانک صادرات است؛ بنابراین خروج از سرمایه‌گذاری‌ها به راحتی انجام نمی‌شود.

وکیلی اظهارداشت: بخش عمده از پرتفوی شرکت غیر بورسی است و سازمان خصوصی سازی موظف است این شرکت را ارزش گذاری کرده و به مزایده بگذارد. در حال حاضر NAV شرکت حدود ١۵٠ همت است .

وی تصریح کرد:در تمامی شاخص ها نیشکر وضعیت مناسبی داشته و به لحاظ سود آوری امسال ۶ همت پیش بینی سود دارد.

وی با تاکید براینکه شرکت نیشکر در حوزه تاب آوری به وضعیت مطلوبی رسیده است. ادامه داد: طرح کاغذ شرکت نیشکر تا دو سال دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید. شرکت نیشکر کلکسیونی از زنجیره ارزش‌ها بوده و این شرکت یک هلدینگ تمام عیار است.همچنین شرایط این شرکت رو به بهبود است و بهتر هم خواهد شد. اگر شرایط بازار سرمایه هم به وضعیت مطلوبی برسد، به طور یقین این شرکت در بورس عرضه خواهد شد و همه سهامداران عمده از جمله بانک ملی، بانک صادرات و سازمان خصوصی‌سازی در این خصوص با یکدیگر هم‌نظر هستند.

مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات در خصوص بورس شدن شرکت سبلان نیز گفت: اگر ریسک خاصی در حوزه های اقتصادی وجود نداشته باشد شاید بتوان شرکت سبلان را نیز وارد بورس کنیم و امیدواریم این اتفاق در آینده نزدیک رقم بخورد .

اعلام زمان واریز سود

در پایان مجمع سالانه گروه مالی سپهر صادرات، در پایان مجمع تقسیم سود ٧۶،۵ درصدی به قیمت هر سهم ۴٢٠ ریال معادل با ۴٢ تومان مورد تصویب سهامداران قرار گرفت.همچنین مصوب شد سود تقسیم شده تا دوماه آینده به حساب سجامی سهامداران حقیقی واریز شود.

کد خبر 496317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =