چرا قیمت این فلز کاهشی شد؟

کارشناس بازار سرمایه ضمن تشریح دلایل کاهش قیمت جهانی مس ، رالی فلزات جهانی از جمله مس را تا پایان سال میلادی ۲۰۲۴ را صعودی اعلام کرد.

سرور قاراخانی در گفت و گو با صدای بورس در خصوص روند کاهشی قیمت جهانی مس، گفت: تغییرات قیمتی فلز مس ارتباط مستقیمی با داده های اقتصادی چین و آمریکا دارد.زمانی که کاهش نرخ بهره را شاهد باشیم قیمت این فلز افزایش می یابد.

وی افزود:از ابتدای سال ۲۰۲۴ بانک مرکزی آمریکا با ایجاد سیاست های کاهشی نرخ بهره باعث افزایش قیمت جهانی مس جهانی شد.و این روند طی هفته های گذشته با توجه به اینکه شاهد داده های اقتصادی خوبی از سوی چین و آمریکا بوده ایم که باعث افزایش تقاضا و رشد این کامودیتی شد.

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد:اما البته در چند روز گذشته قیمت جهانی مس اصلاح عمیقی را در پیش گرفت و شاهد کاهش محسوس نرخ این فلز بوده ایم و شوک عجیبی به معامله گران وارد شد.

وی به دلایل این کاهش قیمت اشاره کرد و اظهارداشت:از دلایل این کاهش قیمت می توان به داده های اقتصادی چین که شرایط مناسبی نداشت ارتباط داد که موجب کاهش تقاضا در بازار های جهانی برای مس شد .

قاراخانی تاکید کرد:رالی فلزات اساسی و به ویژه مس تا پایان سال۲۰۲۴ صعودی پیش بینی می شود چرا که انتظار می رود داده های اقتصادی خوبی از سوی چین و آمریکا به تصویب برسد ،همچنین بانک مرکزی آمریکا سیاست انقباضی و کاهش نرخ بهره را در پیش خواهدکرفته است.

کد خبر 495946

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =