شفاف سازی واعتبار درباره دلایل نوسان قیمت سهام

واعتبار برنامه ای برای افزایش سرمایه ندارد و شرکت هایی با وضعیت سود آوری مناسب به همراه تقسیم سود بالا را در پرتفوی داشته است و این نمادها با هدف مدیریت ریسک و کسب فرصت های بازار و پیش بینی اخذ بازدهی بالاتر از شاخص بازار خریداری شده اند.

به گزارش صدای بورس، شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران عنوان کرد؛ واگذاری سهام و اعتبار از طرف سهامداران و در کل معاملات سهامداران با استراتژی خود سهامداران انجام میپذیرد و تمرکز شرکت بر روی فعالیت و عملکرد خودش است.

اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی ناشی از تغییرات قیمت واعتبار(خعتبار) منتشر شد.

شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران با نماد واعتبار(خعتبار) در بورس فعالیت دارد.

علی اصغر مومنی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران در خصوص نوسان بیش از ۳۰ درصدی قیمت سهام این شرکت و لزوم برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی ، سوالات مطروحه و پاسخ آنها به این شرح توضیح داد که در ادامه می خوانید؛

۱- با توجه به معاملات شرکت گروه سرمایه گذاری توسعه صنعتی ،ایران پایا تدبیر پارسا و بازارگردان سهم که از شرکت های زیر مجموعه شرکت گروه سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران هستند بر روی نماد و اعتبار شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران (سهامی عام) که باعث ریزش ۳۰ درصدی در نماد مذکور شده است توضیح دهید که فروش ها به چه منظور بوده است و آیا این فروش ها ناشی عدم ارزندگی سهم است یا موضوع دیگری در شرکت به وجود آمده که باعث این فروش ها شده است.
۲- با توجه به فروش های مربوطه توسط سهامدار عمده توضیح دهید که منابع به دست آمده صرف سرمایه گذاری در چه محلی خواهد شد؟

واگذاری سهام و اعتبار از طرف سهامداران و در کل معاملات سهامداران با استراتژی خود سهامداران انجام میپذیرد و تمرکز شرکت بر روی فعالیت و عملکرد خودش است.

۳- آیا شرکت برنامه ای بابت افزایش سرمایه دارد؟ در صورتی که برنامه ای در این رابطه وجود دارد این افزایش سرمایه از چه محلی است و منابع به دست آمده در چه مسیری استفاده خواهند شد؟

در حال حاضر برنامه ای برای افزایش سرمایه شرکت وجود ندارد و اگر تصمیمی در این خصوص باشد از طریق سامانه کدال به اطلاع و استحضار سهامداران و سازمان بورس خواهد رسید.

۴- پرتفوی سرمایه گذاری شرکت بر چه اساسی چیده شده است و با توجه به تنوع زیاد نمادها در پرتفوی شرکت آیا پیش بینی مناسبی از بازدهی شرکت وجود دارد؟

به استحضار میرساند استراتژی شرکت در پرتفوی گردانی بر این اساس است که همیشه شرکت هایی با وضعیت سود آوری مناسب به همراه تقسیم سود بالا را در پرتفوی داشته باشد و این نمادها با هدف مدیریت ریسک و کسب فرصتهای بازار و پیش بینی اخذ بازدهی بالاتر از شاخص بازار خریداری شده اند.

۵- چرا صندوق بازارگردان در روزهایی که سهم صف فروش است به تعهدات خود عمل نمیکند و آیا اقدامی جهت اصلاح رویه یا تغییر بازارگردان صورت گرفته است؟

در بازه زمانی سه ماهه گذشته مستند به سابقه معاملات در سایت TSETMC بازارگردان ضمن اقدام به سفارش گذاری روزانه مطابق با پارامترهای تعیین شده در زمانهایی که نماد صف فروش بوده است تعهدات بازارگردانی خود را به صورت کامل ایفا کرده و بدیهی است در بازه زمانی مورد نظر بازارگردان در شرایط ممنوعیت فروش نماد با دریافت منابع تعهدات خود را ایفا کرده است و در روزهای تعادل در نماد سفارش خرید بازارگردان همواره در
سامانه موجود بوده است .

۶- با توجه به فروش های شرکت گروه سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران که منجر به افت ۳۰ درصدی قیمت سهم شده است. برنامه شرکت و سهامدار عمده برای حمایت از سهام شرکت در روزهای فعلی و آتی به چه صورت است؟
موضوع حمایت سهامدار عمده از سهم در پاسخ به سوالات ۱ و ۲ بیان شد اما سیاست کلی خود شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران (سهامی عام) در این خصوص همیشه به این نحو بوده که از طریق عملکرد خوب پرتفوی گردانی و از طریق برنامه ریزی و خرید و فروش سهام هایی که وضعیت بهتری دارند و نیز تجهیز منابع بازارگردانی . داشته حمایت سهم و اعتبار را حفظ کرده باشد .

کد خبر 495842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =