راهی برای ارتباط قوی‌تر با ناشران 

یکی از اهداف کانون نهادها ایجاد ارتباط قوی بین ناشران و نهادها است، کانون نهادها با تدارک بازدیدهای موثر از شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس به صورت پی در پی‌ در طی سال توانسته ارتباط خوبی بین مدیران سرمایه گذاری، مدیران تحلیل، اعضای هیات مدیره ومدیران عامل نهادها با آن ناشر شکل دهد.

یکی از اهداف کانون نهادها ایجاد ارتباط قوی بین ناشران و نهادها است، کانون نهادها با تدارک بازدیدهای موثر از شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس به صورت پی در پی‌ در طی سال توانسته ارتباط خوبی بین مدیران سرمایه گذاری، مدیران تحلیل، اعضای هیات مدیره ومدیران عامل نهادها با آن ناشر شکل دهد و باعث می‌شود که کل نهادهای بازار سرمایه که وظیفه تصمیم گیری برای خرید و فروش سهام برای پرتفوهای شرکت‌ها و مشتریان را دارند از وضعیت آن شرکت و اهداف آینده شرکت، طرح‌های توسعه اش و وضعیت کلی شرکت مطلع شوند و باعث می‌شود تصمیمات بهتری را در مورد آن شرکت برای پرتفوهای خودشان بگیرند. همچنین در مقابل آن ناشر با نهادهای مختلف و خدماتی که نهادهای مالی ارایه می‌دهند آشنا شده و می‌توانند از خدمات آن شرکت‌ها استفاده کنند که این خدمات اعم از سرمایه گذاری در سهام و صندوق‌ها، تامین مالی و انتشار اوراق، سبدگردانی و … می‌توانند برای ناشران افزایش بازدهی و کارایی و افزایش سرعت در رسیدن به اهداف را به همراه داشته باشد و بتوانند استفاده حداکثری از خدمات بازار سرمایه را داشته باشند.
کانون در این وظیفه خود بسیار عالی عمل کرده و توانسته ارتباط خوبی را بین شرکت‌ها و نهادهای مختلف شکل بدهد.
یکی دیگر از مهمترین اهداف بعدی ایجاد کار گروه‌ها و کمیته‌های تخصصی نهادها به منظور توسعه بازار اوراق بهادار و برقراری روابط موثر با مقام ناظر(سازمان بورس اوراق بهادار) با نهادهای عضو است، تمام نهادهای عضو که بیرون از کانون رقبای هم محسوب می‌شوند در کارگروه‌ها، کمیته‌ها و جلسات تخصصی کنار هم می‌نشینند و برای اهداف مشترک تلاش می‌کنند و با طرح موضوع هر گونه مشکلات نهادها و جمع بندی آن موضوع با سازمان بورس و سازمان مربوطه مکاتبات لازم را برای حل مسایل انجام می‌دهند. این جلسات و کارگروه‌های تخصصی، تلاش برای گرفتن بهترین تصمیمات برای هر چه بهتر شدن وضعیت آن نهادها بوده تا بتوانند به اهداف خود دست پیدا کنند و در واقع مکانی برای همفکری و طرح مسایل برای افزایش کارایی بازار سرمایه می‌باشد که منافع آن برای همه نهادها و همچنین سرمایه گذاران می‌باشد.
نتایج خیلی از این کارگروه‌های تحلیلی و تخصصی منجر به تصمیمات درست و ارایه نامه‌ها و اظهار نظرهای کارشناسی به آن به نهاد مربوطه اعم از وزارت اقتصاد و بانک مرکزی و پیگیری لازم برای به سرانجام رسیدن آن تصمیمات را به همراه داشته است. دیگر اهداف از دغدغه‌های مهم بازار سرمایه، مدیران سرمایه گذاری توانمند می‌باشد که هم نهادها و هم سرمایه گذاران به اهداف خود در سرمایه گذاری درست و بازدهی مناسب برسند، که بررسی صلاحیت این مدیران با کانون نهادها می‌باشد. سخت گیری درست و همچنین سنجش مدیران بسیار مهم است که تحقق این هدف هم به کارایی هر چه بیشتر بازار سرمایه کمک خواهد کرد.

  • گلناز میرسلیمانی - مدیر تحلیل سرمایه‌گذاری گروه مالی فیروزه
  • شماره ۵۴۱ هفته نامه اطلاعات بورس
کد خبر 495532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =