۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳
معضلات دولتی بودن اقتصاد

ذبیح‌الله اعظمی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه حضور دولت در اقتصاد مهم‌ترین مانع مشارکت مردم در جهش تولید است، از ایجاد مانع برای مشارکت مردم انتقاد کرد و گفت: دولت کجا واقعا مردم را مشارکت داده است که ببینیم مانع اصلی کجاست. دولت باید در اقتصاد حضور نداشته باشد و کار را به مردم بسپارد.

به گزارش صدای بورس،نماینده جیرفت تصریح کرد: البته دولت قبل از هر اقدامی باید عملکرد شعار سال‌های پیش را ارزیابی کند. معمولا دولت خود موانع مشارکت را ایجاد می‌کند. دولت‌ها، مدیران کل و استانداران به انحاء مختلف در مشارکت مردم موانعی را ایجاد می‌کنند و پس از آن، کمیته رفع موانع و شورای رهنمون تولید را می‌گذارند. مثلا در حوزه معادن هزار و یک مانع در زمینه تسهیلات‌دهی، منابع‌طبیعی و محیط زیست، تامین تجهیزات و سایر موارد ایجاد می‌کنند.

به گفته اعظمی، مهم‌ترین مانع مشارکت مردم در جهش تولید، خود دولت است و شعار امسال راستی آزمایی عملکرد دولت است. امسال باید ببینیم که دولت واقعا چقدر می‌خواهد مردم را مشارکت دهد و موانع را هم سر راه مردم قرار ندهد. مردم که برای خود مانع ایجاد نمی‌کنند پس این نهادها و دستگاه‌های متولی امر هستند ولی امیدوارم که دولت از شعار سال نهایت بهره را ببرد و با مشارکت دادن مردم میزان عملکرد خود را بالا ببرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با انتقاد از ارزیابی نشدن عملکرد دستگاه‌های دولتی در اجرای شعارسال قبل گفت: سوالم از دولت، مجلس و رسانه‌ها این است که در دهه قبل که شعارهای سال متفاوتی طراحی و نامگذاری شد؛ آیا مجلس دولت و رسانه‌ها عملکرد شعارها را ارزیابی کردند؟ نتیجه و خروجی این شعارها چیست؟

اعظمی تصریح کرد: حتما شعار پارسال ارزیابی شود و مسئولان با عدد و رقم به رسانه‌ها پاسخ‌گو باشند. اینکه یک مدیرکل یا معاون وزیر بنر شعار سال را در اتاق خود و در دستگاه محل خدمت می‌زنند قابل قبول نیست ارزیابی این شعارها را باید در اولویت بگذاریم. به گفته وی، هر جا که مردم مشارکت داشتند، دولت و نظام موفق بوده است. اگر دولت‌ها بخواهند واقعا مردم را مشارکت دهند مشکل حل می‌شود.

منبع:فردای اقتصاد

کد خبر 494429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =