معرفی ۱۵ نماد برنده اولین ماه از فصل بهار

سال ۱۴۰۳ با التهابات بسیاری آغاز شد اوج این فشارها در هفته ابتدای هفته پایانی فروردین بود که ایران به صورت مستقیم به اسرائیل حمله کرد.

به گزارش صدای بورس، سال ۱۴۰۳ با التهابات بسیاری آغاز شد اوج این فشارها در هفته ابتدای هفته پایانی فروردین بود که ایران به صورت مستقیم به اسرائیل حمله کرد. با توجه به اتفاقاتی که رخ داد تمام بازارها با واکنش های شدیدی همراه بودند به طوری که مسئولان بازار سرمایه برای جلوگیری از رفتار هیجانی سهامداران دامنه نوسان را به مثبت و منفی یک تغییر دادند.
دلار در پایان اولین ماه سال ۱۴۰۳ کمتر از نیم درصد بازدهی داد اما در مقابل یورو با افت قیمتی ۱.۶۵ درصدی همراه بود. سرمایه گذاران در طلا ۱۸ عیار و سکه امامی در فروردین ماه هر کدام به ترتیب ۱۵ و ۱۳ درصد بازدهی را دریافت کردند. همچنین انتهای فروردین امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دلار یک درصد رشد و یورو کمتر از نیم درصد کاهش داشته است. خریداران طلا ۱۸ عیار و سکه امامی در همین بازه زمانی ۴۶ و ۳۹ درصد سود کرده اند. شاخص کل در اولین روز معاملات ۱۴۰۳ در کانال دو میلیون و ۲۳۶ هزار واحد به کار خود پایان داد و بعد از یک ماه معامله در آخرین روز از دادوستدها در بازار سرمایه به دو میلیون و ۲۰۸ هزار واحد رسید و ۱.۲۵ درصد افت را ثبت کرد. این نماگر اقتصادی در آخرین روز از معاملات فروردین ماه سال گذشته در محدوده دو میلیون و ۳۲۴ هزار واحد قرار داشت که در مقایسه با پایان معاملات فرودین امسال نزدیک به ۵ درصد ریزش را تجربه کرده است.

معرفی ۱۵ نماد برنده اولین ماه از فصل بهار

ارزش معاملات در پایان فروردین ماه نسبت به ابتدای ماه بیش از ۲۴ درصد رشد داشته است اما در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افتی ۴۱ درصدی را تجربه کرده است. حجم معاملات نیز وضعیت مناسبی ندارد به صورتی که در فروردین ماه ۸۹ درصد و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹۴ درصد افت داشته است. در جریان معاملات فروردین ماه ۱۴۰۳ در تابلوی معاملات بورس تهران نمادهای واعتبار، حپترو، ثفارس، دامین و ثامان هر کدام به ترتیب با ۶۱ درصد، ۴۳ درصد، ۲۸ درصد، ۲۲ درصد و ۱۸ درصد بیشتر بازدهی را نسیب سرمایه گذاران خود کردند اما در مقابل نمادهای معاملاتی پارسیان، ورنا و وتوس هر کدام به ترتیب با ۲۹ درصد، ۱۸ درصد و ۱۷ درصد رتبه اول تا سوم بیشترین ریزش را به خود اختصاص دادند؛ نمادهای سدشت و فمراد با ریزش ۱۵.۷۳ درصدی در جایگاه چهارم و پنجم قرار دارند.

معرفی ۱۵ نماد برنده اولین ماه از فصل بهار

در تابلوی معاملات فرابورس بیشترین بازدهی مربوط به نماد فزر با رشد ۳۲ درصدی و بیشترین ریزش برای نماد ثغرب با ۲۱ درصد کاهش قیمت است. جایگاه دوم تا پنجم بیشترین سود برای سرمایه گذاران نیز به نمادهای ولتجار، داوه، ساروج و سپیدار تعلق دارد. نمادهای خاور، ثالوند، کرومیت و زنجان هم بعد از ثغرب در رتبه دوم تا پنجم قرار دارند.

معرفی ۱۵ نماد برنده اولین ماه از فصل بهار

در بازار پایه فرابورس در اولین ماه از فصل بهار نمادهای شفارا با ۲۶ درصد، چنوپا با ۲۲ درصد، فکمند با ۲۱ درصد، وجامی با ۱۹ درصد و ولراز با ۱۷ درصد بیشترین سود را به سهامداران خود داده اند. در همین بازار نمادهای بتهران با ۲۱ درصد، لازما با ۱۸ درصد، فاهواز با ۱۵ درصد، ورازی با ۱۴ درصد و وسدید با ۱۳ درصد بیشترین زیان را به سرمایه‌گذاران خود تحمیل کرده اند.

معرفی ۱۵ نماد برنده اولین ماه از فصل بهار

  • زهره فدوی - خبرنگار
  • شماره ۵۳۷ هفته نامه اطلاعات بورس
کد خبر 493706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =