خرید کدام طلا سودآورتراست؟

کارشناس مسائل اقتصادی سرمایه گذاری در چه نوع طلا و سکه که سودآوری بیشتری دارد را تشریح کرد.

شهاب موسوی در گفت و گو با «صدای بورس»،گفت: برای سرمایه گذاری و خرید طلا باید به چند نکته از جمله ؛قیمت نرخ انس جهانی ؛نرخ دلار، حباب سکه و طلا توجه داشت. انس جهانی در ماه های گذشته در یک ناحیه تعادلی بود اما با توجه به تصمیمات بانک مرکزی آمریکا در رابطه با کاهش نرخ بهره و توقف سیاست های پولی انقباضی دچار رشد شد.

وی ادامه داد: همچنین تنش های سیاسی ای که در روز های اخیر اتفاق افتاد باعث رشد انس جهانی تا محدوده قیمتی ۲۳۵۰ هزار واحد شد . با توجه به تنش ها و اتفاقاتی که در خاورمیانه رخ داده است انس طلا جهانی در کوتاه مدت دچار هیجان شده است

کارشناس مسائل اقتصادی با تاکید براینکه رشد اصلاح جزئی قیمتی در انس جهانی شاهد بود، افزود:متاسفانه بعد از حادثه تروریستی چند سال گذشته در کرمان در کشور شاهد رشد صعودی قیمت ارز بوده ایم همچنین ثبات قیمتی دلار در سال گذشته که در محدوده ۵۰هزار تومان بوده است از دست رفته و دلار در حال حاضر شروع به زدن سقف های قیمتی جدیدی کرده است؛ نمی توان تارگت قیمتی بالایی را برای نرخ دلار متصور بود.

موسوی بیان کرد: محدوده حمایتی طلای گرمی برای افرادی که نگاه کوتاه مدت به بازار دارند حدود سه میلیون و ۴۰۰هزار تومان است.

وی توصیه کرد بهترین روش برای سرمایه گذاری در طلا خرید پله ای و بصورت مستمر است. این نوع خرید طلا در بلندمدت باعث به دست آوردن بازدهی و سود خوبی می شود.

کارشناس مسائل اقتصادی همچنین تاکید کرد: در زمان هایی که بازار دچار هیجان کاذب است به دنبال خرید طلا نباشید ؛ سعی کنید طلا را در اصلاحات و محدوده های حمایتی مناسب خریداری کنید.

موسوی اظهارداشت: به طور یقین در آینده حباب سکه از بین خواهد رفت و پیشنهاد می شود مردم برای سرمایه‌گذاری از طلای گرمی و طلای بدون اجرت استفاده کنند که حباب ندارند؛ در شرایطی که حباب سکه بالاست بهتر است سکه را تبدیل به طلای گرمی کرد زیرا که حباب سکه خطرناک است.

کارشناس مسائل اقتصادی گفت:در بین سکه‌ها کمترین حباب را سکه تمام بهار آزادی دارد و بیشترین حباب نیز ربع سکه و سکه های گرمی دارند که متاسفانه توجیهی برای سرمایه گذاری ندارد ارزش و قیمت طلا بالا خواهد رفت اما حباب سکه و طلا در آینده ای نه چندان دور از بین خواهد رفت.

کد خبر 493275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =