افزایش رشد صادرات آبزیان در سالی که گذشت

صادرات محصولات شیلات در سال ۱۴۰۲ با ۳ درصد افزایش به رقم ۳۱۰ میلیون دلار رسید.

به گزارش صدای بورس،صادرات محصولات شیلات در سال ۱۴۰۲ با ۳ درصد افزایش به رقم ۳۱۰ میلیون دلار رسید. میزان وزنی محصولات شیلات صادر شده در سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل ۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

این گزارش حاکی است، در سال ۱۴۰۲ صادرات میگو با ۹۸ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار، ۳۲ درصد از ارزش کل صادرات را در بین محصولات شیلات به خود اختصاص داد.

در این گزارش به اینکه کشورهای روسیه، امارات متحده عربی و چین خریداران اصلی میگو صادراتی بودند، اشاره می‌شود. در ادامه می‌افزاید: صادرات میگو در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ماقبل به لحاظ ارزش ۲۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

مهم ترین کشورهای خریدار محصولات دریایی

گفتنی است، صادرات شیلات کمتر از ۷ دهم درصد از کل صادرات کشور بوده. در این مدت امارات، چین، روسیه و عراق بزرگترین بازار صادراتی این محصولات آبزی کشور بوده‌اند.

منبع: مهر

کد خبر 492954

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • پیش‌بینی قیمت دلار ۲۰ فروردین ۱۴۰۳

    پیش‌بینی قیمت دلار ۲۰ فروردین ۱۴۰۳

    دلار در شروع معاملات روز یکشنبه با افزایش قیمت بازگشایی شد و در کریدور ششم، یک کانال صعود کرد. در ادامه معاملات روز، این اسکناس به کانال پایین‌تر برگشت، اما به قیمت روز شنبه نرسید. برخی معامله‌گران معتقدند این بار کاهش قیمت در بازار طلا لیدر بازار ارز شده است.

  • سکه اصلاح کرد، دلار ادامه داد

    سکه اصلاح کرد، دلار ادامه داد

    دلار در روز گذشته به نیمه کانال ۶۴هزار تومانی رسید. 

  • چرا سکه ۷ میلیون تومان گران شد؟

    چرا سکه ۷ میلیون تومان گران شد؟

    رییس اتحادیه طلا و جواهر تاکید کرد: توصیه من این است که مردم سعی کنند در این شرایط بازارها ورود نکنند و وقتی که قیمت‌ها به ثبات نسبی رسید و بازار آرامش پیدا کرد، خرید و فروش را انجام دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =