آیا کفه ترازو به نفع مشتقه‌ها سنگین می‌شود؟

کارشناس مشتقه کالایی گفت: بازار مشتقه کالایی تنها بازار دو طرفه ای است که امکان کسب سود در ریزش ها را فراهم می‌کند. همچنین معامله‌گران می‌توانند از اهرم معاملاتی ۵ و قابلیت تنظیم حد سود و زیان به صورت اتوماتیک بهره ببرند که این امکان می‌تواند بازار مشتقه امسال را نسبت به سال گذشته موفق‌تر نشان دهد.

رضا محمدی اکباتان در گفت و گو با «صدای بورس» درخصوص چشم انداز بازار مشتقه در سال جاری، گفت: اگر بخواهیم در رابطه با چگونگی روند بازار مشتقه امسال صحبت کنیم باید به این نکته توجه داشت که مرکز مبادله ارز و طلا به یک رقیب برای بازار مشتقه و مالی تبدیل شده که علاوه بر کارمزد های بالا نسبت به بورس مشکلاتی را هم به وجود آورده که از آخرین آن ها می‌توان به نقره داغ شدن برنده نشدگان حراج سکه در سال گذشته اشاره کرد که نمی‌توانستند پولی که برای خرید واریز کرده بودند دریافت کنند که مدت زمان زیادی برای دریافت پول آن ها به طول انجامید.

کارشناس مشتقه کالایی، با تاکید براینکه معاملات طلا به راحتی در بورس در حال انجام است، افزود: هنوز مشخص نیست که چرا حراج شمش طلا و سکه در بازاری غیر از بازار شفاف و با سابقه بورس باید رخ دهد.

وی ادامه داد: می‌توان گفت بازار مشتقه کالایی تنها بازار دو طرفه ای است که امکان کسب سود در ریزش ها را فراهم می‌کند. همچنین معامله‌گران می‌توانند از اهرم معاملاتی ۵ و قابلیت تنظیم حد سود و زیان به صورت اتوماتیک بهره ببرند که این امکان می‌تواند بازار مشتقه امسال را نسبت به سال گذشته موفق‌تر نشان دهد.

محمدی اکباتان جایگاه صندوق های طلا در سال آینده را این‌گونه بیان کردو اظهارداشت: اگر بانک مرکزی و مرکز مبادله تصمیمات معاملات را به حاشیه نبرند انتظار می‌رود با توجه به اقبال عمومی و انتظارات تورمی معاملات طلا چه در صندوق های کالایی و چه در بازار آتی پر رونق ظاهر شوند.

کارشناس مشتقه کالایی در رابطه با طلای سرخ افزود: با توجه به افزایش محصول در سال جاری و همچنین یخ بندان و سرمایی مشابه سال های گذشته نداشته ایم انتظار می‌رود تلاطمی مشابه سال گذشته را در زعفران مشاهده نکنیم.

کد خبر 492822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =