سرمایه گذاران بخوانند/طلا تا کجا بالا می‌رود؟

تحلیلگر و فعال اقتصادی به بررسی روند قیمتی طلا داخلی و جهانی پرداخت و گفت: در حال حاضر طلای داخلی و جهانی وارد فاز صعودی بلند مدت شده و هر اصلاح و استراحتی به منزله فرصت خرید است.پیش بینی می شود تا پایان سال ١۴٠٣ ‌ قیمت هر گرم طلای ١٨ عیار در محدوده ۵ الی ۶ میلیون تومان قرار گیرد.

مهدی دولت، در گفت و گو با «صدای بورس»، در رابطه روند رو به رشد طلادر روزهای اخیر، گفت: برای تحلیل طلا دو بخش مورد اهمیت دارد که قسمتی از آن بابت تحرکات رفتاری دلار و بخش دیگر آن انس جهانی است. در حال حاضر انس جهانی طلا با توجه به این که سقف تاریخی خود را شکسته به نظر می‌رسد وارد فاز صعودی میان مدت و حتی بلند مدت شده و می‌توان گفت اهداف ٢٣٠٠ و ٢۵٠٠ دلاری در ابتدای کار برای آن فعال شده است. همچنین اصلاح و استراحتی برای آن پیش بینی می‌شود که بعد از آن می‌توان اهداف بلند تری را در انس جهانی در نظر گرفت.

وی ادامه داد: می‌توان برای هر گرم طلای ١٨ عیار محدوده ٣ میلیون ۵٠٠ را به عنوان هدف اول در نظر گرفت و هر اصلاح و استراحتی می‌تواند تثبیت این قسمت و فعال شدن اهداف بالاتری باشد که احتمالا در انتهای سال ١۴٠٣ ‌می توانیم قیمت هر گرم طلای ١٨ عیار را برای ۵ الی ۶ میلیون تومان در نظر بگیریم. در هر صورت طلای داخلی و جهانی وارد فاز صعودی بلند مدت شده و هر اصلاح و استراحتی به منزله فرصت خرید است.

تحلیلگر و فعال اقتصادی در رابطه با قیمت دلار نیز افزود: همانطور که می دانید دلار شر ایط مناسبی ندارد و با تنش های منطقه ای و بین المللی روند رشد و نوسان می‌گیرد که به نظر می‌رسد قصد کاهش ندارد و در بهترین حالت می‌تواند در حوالی ۶٠ هزارتومان تثبیت شود.

کد خبر 492724

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • اونس جهانی طلا، بازار طلای ایران را هم قبضه کرد

    اونس جهانی طلا، بازار طلای ایران را هم قبضه کرد

    از ابتدای سال گذشته رکود شدیدی بر بازار طلای کشور حاکم بود و شاهد معاملات چندانی در این بازار نبودیم، در نیمه دوم سال نیز این بازار افت و خیز بسیاری را تجربه کرد، اما این بار خبری از تقاضاهای کاذب نبود؛ همچنین برای بازه طولانی‌ (حداقل تا پیش از ماه پایانی سال) نرخ ارز در داخل در محدوده‌ ثابت و کم نوسان قرار داشت؛ بر این‌ اساس می‌توان علت عمده اصلی نوسانات در بازار سکه و طلای داخلی در این روزها را ناشی از نوسانات قابل توجه در بازار جهانی طلا دانست.

  • طلا مرزهای قیمتی را شکست

    طلا مرزهای قیمتی را شکست

    قیمت جهانی طلا مرزهای قیمتی را شکست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =