سالانه ۳ میلیون تن برنج مورد نیاز کشور است

دبیرانجمن تولیدکنندگان برنج گفت: بنابر آمار سالانه ۳ میلیون تن برنج مورد نیاز کشور است که با احتساب تولید داخل، کسری نیاز کشور باید از طریق واردات تامین شود.

به گزارش صدای بورس،جمیل علی زاده شایق، گفت: با توجه به آب بر بودن کشت برنج و محدودیت منابع آبی، افزایش سطح زیرکشت برنج راهکار خودکفایی نیست.

به گفته او، توسعه کشت ارقام پرمحصول و کیفی سازگار با ذائقه ایرانی به جای ارقام محلی و اصلاح الگوی تغذیه راهکار دستیابی به خودکفایی برنج است.

علی زاده ادامه داد: با اصلاح الگوی تغذیه و جایگزینی حبوبات و دیگر اقلام که متناسب با الگوی غذایی است، می توان به خوداتکایی برنج دست یافت و تنها این امر مستلزم برنامه است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان برنج با بیان اینکه سالانه ۳میلیون تن برنج مورد نیاز کشور است، گفت: بنابر آمار با احتساب تولید ۲ میلیون و ۲۰۰ تا ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن برنج در داخل، کسری نیاز کشور باید از طریق واردات تامین شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 492722

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • جزئیات مرحله سوم طرح فجرانه و زمان آغاز آن

    جزئیات مرحله سوم طرح فجرانه و زمان آغاز آن

    با آماده باش تمام عوامل فنی و اجرایی در سراسر کشور، طرح بزرگ فجرانه از ساعت ۱۱ صبح ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ شروع به کار کرد و مرحله اول آن تا ساعت ۱۲ شب ۱۸ اسفندماه ادامه داشت. مرحله دوم این بزرگ از ۲۰ اسفند شروع شد و تا ۱۸ فرودین ماه ادامه خواهد داشت. مرحله سوم نیز از ۱۹ فروردین شروع خواهد شد و برابر برنامه‌ریزی انجام شده تا ۱۸ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

  • افزایش ۸.۶ درصدی صادرات نفت

    افزایش ۸.۶ درصدی صادرات نفت

    رئیس کل گمرک ایران ضمن اعلام اینکه پارسال ۸۶.۹ میلیارد دلار صادرات و ۶۶.۳ میلیارد دلار واردات انجام شده است، گفت: صادرات نفت در سال گذشته رشد ۸.۶ درصدی داشته و همچنین بالغ بر ۱۱ هزار و ۲۳۶ دستگاه خودروی سواری نو به ارزش ۲۲۴ میلیون دلار وارد شده است.

  • جهش تولید با مشارکت مردم چگونه؟

    جهش تولید با مشارکت مردم چگونه؟

    معاون پیشین وزیر اقتصاد گفت: برای تحقق شعار سال باید کاهش هرینه های جاری دولت و چابک سازی سازمان های اداری از طریق اصلاح فرآیندها و افزایش بهره وری نیروی انسانی واستفاده از فناورری های دانش بنیان و سپردن وظایف غیر حاکمیتی به مردم لحاظ گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =