«دات» همـه را پشت سر می‌گذارد 

پس از یک چرت طولانی‌مدت، کریپتوکارنسی‌ها از خواب بیدار شده‌اند و قیمت‌ها در حال افزایش هستند.

به گزارش صدای بورس، پس از یک چرت طولانی‌مدت، کریپتوکارنسی‌ها از خواب بیدار شده‌اند و قیمت‌ها در حال افزایش هستند. به گزارش یاهوفایننس، آندرس بایلاند، تحلیلگر بازار کریپتو در مطلبی به بررسی روند صعودی قیمت ارزهای دیجیتال پرداخته و نوشته است: در یک سال گذشته، قیمت اتریوم با رشدی ۹۲ درصدی روبه‌رو شده است. در همین مدت، قیمت بیت‌کوین ۱۲۸ درصد افزایش را ثبت کرده است. از عرضه کریپتوهای جدید تا رویداد «هوینگ» آتی بیت‌کوین، عوامل زیادی به پایان زمستان بازار رمزارزها کمک کرده است.
با این حال، هنوز همه کریپتوها به این مهمانی دعوت نشده‌اند، حتی آنهایی که چشم‌انداز رشدشان به اندازه بیت‌کوین یا اتریوم امیدبخش است. یکی از این رمزارزها، پولکادات یا همان «دات» است که کمتر از ارزش واقعی خرید و فروش می‌شود، هر چند به نظر می‌رسد که آماده جهش است. در سال‌های اخیر این شبکه بلاکچین رسمی Web۳ به اندازه کافی مورد احترام فعالان بازار نبوده است. بایلاند افزود: اگر بپذیریم که آینده متعلق به اینترنت شخصی‌سازی شده و غیرمتمرکز است، آنگاه قیمت‌های پایین پولکادات به خوبی به چشم می‌آیند. من نمی‌گویم بیت‌کوین و اتریوم خود را همین امروز بفروشید و در پولکادات سرمایه‌گذاری کنید. بلکه معتقدم، تشکیل یک سبد متنوع، حتی در بازار ناشناخته کریپتوکارنسی، منطقی‌ترین روش سرمایه‌گذاری است. اگر تاکنون به فکر افزودن پولکادات به سبد سرمایه‌گذاری خود نبوده‌اید، اجازه دهید توضیح دهم که چرا معتقدم این رمزارز در چند سال آینده، غول‌های بازار ارزهای دیجیتال مثل بیت‌کوین و اتریوم، همچنین بازار سهام را پشت سر خواهد گذاشت.

پولکادات چیست؟
دنیای کریپتوکارنسی یک مشکل بنیادی دارد: بلاکچین‌های مختلف نمی‌توانند به راحتی با یکدیگر حرف بزنند! پولکادات شبکه بلاکچینی است که برای حل این مشکل طراحی شده است. دنیایی را تصور کنید که در آن، گوشی آیفون اپل شما قادر به ارتباط با گوشی گالاکسی سامسونگ نیست. این واقعیت بلاکچین قدیمی است. در اینجا، پولکادات نقش یک مترجم و پل را ایفا می‌کند و به بلاکچین‌هایی با اهداف و طراحی‌های متفاوت امکان می‌دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار و داده‌هایشان را مبادله کنند.
همه هدف برنامه Web۳ برای اینترنت، غیرمتمرکزسازی و کنترل کاربر است. پولکادات این هدف را از طریق فعال کردن بلاکچین‌های سفارشی‌شده (parachains) انجام می‌دهد. با ایجاد یک اکوسیستم به‌هم پیوسته، این نوع بلاکچین‌ها را می‌توان برای کاربردهای متعدد همچون بازی، تأمین مالی یا رسانه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار داد. این اکوسیستم برنامه‌نویسی از توسعه سریع اپلیکیشن‌ها و برنامه‌هایی پشتیبانی می‌کند که از بهترین ویژگی‌ها در بلاکچین‌های مختلف بهره می‌برند. پولکادات کار ذخیره کردن ارزش پولی بیت‌کوین را تسهیل می‌کند، قراردادهای هوشمند اتریوم را اجرا می‌کند و داده‌های واقعی از چین‌لینک را گردآوری می‌کند. در همین حال، توکن «دات» به عنوان خون حیات‌بخش سیستم غیرمتمرکز، داده‌ها را به سهولت در شبکه‌های بلاکچین مختلف منتقل و هم‌زمان، امنیت انتقال داده‌ها را تضمین می‌کند. همچنین طراحی چندزنجیره‌ای «دات» امکان تراکنش‌های زیاد در کمترین زمان ممکن را فراهم می‌کند.

بازار بی‌توجه است
در یک سال گذشته، قیمت «دات» بیش از ۷۴ درصد رشد داشته است و این در حالی است که بیت‌کوین و اتریوم به ترتیب بیش از ۲۰۰ درصد و ۱۴۰ درصد افزایش را تجربه کرده‌اند. پولکادات با تمرکز بر قابلیت همکاری، پیشرو نوآوری Web۳ به شمار می‌رود. در صنایعی که به سرعت در حال گسترش و توسعه هستند، ارزش بازار، معیار ناقصی برای تعیین اهمیت است. به همین دلیل، پیش‌بینی می‌شود که ارزش بازار ۱۰.۵ میلیارد دلاری پولکادات در سال ۲۰۲۴ و پس از آن با رشد چشمگیری مواجه شود. با توجه به نقش محوری و حیاتی پولکادات در اینترنت غیرمتمرکز، به نظر می‌رسد که ارزش‌گذاری آن درست نیست. این شرایط بهترین موقعیت را برای سرمایه‌گذاران زیرک فراهم کرده است. آنها می‌توانند با خرید این کریپتو، از رشد چشمگیر قیمت آن در آینده سود ببرند.

  • نگین عظیمی - خبرنـگار
  • شماره ۵۳۵ هفته نامه اطلاعات بورس
کد خبر 492595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =