گرانی شوکه‌کننده قیمت خودرو در بازار

قیمت پراید در حال حاضر در بازار ۲۱۰ میلیون تومان قیمت دارد که نسبت به اول مهرماه، ۴۰ میلیون تومان گران شده است.

به گزارش صدای بورس،بازار خودرو در سال ۱۴۰۲ دو نیمه متفاوت را سپری کرد. در حالی که قیمت خودرو در ابتدای سال در اوج قرار داشت، اما در نیمه سال قیمت‌ها نزولی شده و حتی وارد کانال‌های پایین‌تر می‌شد.

در مقابل در نیمه دوم سال همراه با افزایش قیمت دلار، شرایط بازار خودرو نیز متفاوت شد. آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، پراید ۱۵۱ که در ابتدای سال ۳۱۲ میلیون تومان قیمت داشت، در نیمه سال قیمت آن تا سطح ۲۷۰ میلیون تومان هم پایین آمد، اما پس از آن بازار روندی صعودی گرفت.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که قیمت پراید در حال حاضر در بازار ۲۱۰ میلیون تومان قیمت دارد که نسبت به اول مهرماه، ۴۰ میلیون تومان گران شده است.

آن‌طور که اسد کرمی، رییس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران گفته اسا: بازار خودرو این روزها متاثر از نوسانات قیمت ارز است؛ به طور کلی در کل سال ۱۴۰۲ رکود سنگینی بر بازار حاکم و امید نمایشگاه‌داران به شب عید بود. اما این روزها هم بازار کساد است و خبری از معاملات همیشگی نیست.

وی افزوده؛ این در حالیست که پس از گذر از شب‌های عید در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ که به دلیل شیوع کرونا بازاری نبود نمایشگاه‌داران امیدوار بودند از سال ۱۴۰۱ و پس از آن ضرر آن سال‌ها جبران شود.

کرمی عنوان کرده؛ با این حال نوسانات قیمت ارز سبب شده مردم جرات خرید خودرو نداشته باشند چون قیمت ارز بر قیمت خودرو تاثیر می‌گذارد و خریداران بیم آن را دارند که پس از خرید با کاهش قیمت ارز متضرر شوند مگر شماری اندکی که زیان‌های چند ده میلیونی برای آنها اهمیت ندارد. اما بیشتر مردم در این وضعیت نوسانات ارزی در معامله خودرو محافظه‌کار می‌شوند.

رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران متذکر شده؛ موضوع دیگری که به کساد بازار خودروی شب عید امسال انجامیده کمبود نقدینگی در دست مردم است.تداوم جریان کنونی حاکم بر بازار خودرو احتمالا به افزایش قیمت انواع خودرو در سال ۱۴۰۳ می‌انجامد.

منبع: خبرآنلاین

کد خبر 492202

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • ابهام در واگذاری سهام خودروسازان به بخش خصوصی

    ابهام در واگذاری سهام خودروسازان به بخش خصوصی

    با وجود آنکه یک سال و نیم از مهلت رئیس جمهور برای واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی می گذرد هنوز خبرقطعی در مورد واگذاری سهام این شرکت ها وجود ندارد،در چنین شرایطی حتی شایعات در مورد فروش سهام این دو شرکت به کمپانی های چینی داغ شد، موضوعی که از سوی وزارت اقتصاد رد شده است.

  • چالش در تامین قطعات خودروهای چینی وارداتی و مونتاژی!

    چالش در تامین قطعات خودروهای چینی وارداتی و مونتاژی!

    رئیس اتحادیه لوازم یدکی تهران، ضمن تاکید بر اینکه تامین قطعات خودروهای چینی اعم از وارداتی و مونتاژی، از مهمترین و بزرگترین چالش‌های صنعت لوازم یدکی خودروها است به موضوعاتی نظیر افزایش قیمت نرخ ارز، وارداتی بودن بخش عمده‌ای از قطعات و مواد اولیه و تورم به عنوان شاخص‌هایی نام برد که اگر در سال جدید چاره‌ای برای آن‌ها اندیشیده نشود، صنف قطعات یدکی را با مشکل مواجه خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =