تورم سال آینده کاهشی نخواهد بود

کارشناس بازار سرمایه، گفت: متاسفانه در حال حاضر دولت مشکل کسری بودجه دارد و اگر نتواند نرخ دلار رو کنترل کند کشور در سال آینده در خوشبینانه ترین حالت۴۰ درصد تورم را در پیش دارد.

امین منصوری در گفت و گو با «صدای بورس» در رابطه میزان نرخ تورم سال آینده و عواملی که به آن بستگی دارد گفت: عوامل بسیاری بر تورم تاثیر گذار است که آن از جمله می توان به رشد نقدینگی ، کسری بودجه ، انتظارات تورمی ، نرخ ارز و شوک هایی که به سمت عرضه اقتصاد وارد می شود مانند قیمت نفت و بنزین اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین یکی از عوامل موثر در اقتصاد ایران بخش ساختارها و نهادها هستند که باید بتوانند درآمد و هزینه های خود را مدیریت کنند.

کارشناس بازار سرمایه افزود: اگرنگاهی به وضعیت اقتصادی کشور و بودجه سال ۱۴۰۳ بیندازیم باتوجه به کسری بودجه دولت و سیاست های پولی که در پیش گرفته به نظر نمی رسد که دولت توانایی کنترل تورم را بتواند داشته باشد.

منصوری تصریح کرد : به احتمال بسیاری در سال آینده با تورم بالا رو به رو شویم و نرخ تورم برای سال ۱۴۰۳ را می توان حداقل ۴۰درصد در نظر گرفت و این در حالتی است که دولت بتواند نرخ دلار را ثابت نگه دارد و تغییرات بسیاری در این بخش را نداشته باشد.

کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می رسد مبحث قیمت بنزین یک معضل و فشار بزرگ برای دولت است و در سال آینده قیمت بنزین افزایش پیدا کند وشوک بزرگی بر اقتصاد کشور وارد شود.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر دولت مشکل کسری بودجه دارد و اگر نتواند نرخ دلار رو کنترل کند کشور در سال آینده در خوشبینانه ترین حالت۴۰ درصد تورم را در پیش دارد.

کد خبر 491274

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =