نرخ سود صندوق درآمد ثابت «امید» از ۳۰ درصد عبور کرد

مدیر عامل تامین سرمایه امید گفت:نرخ سود صندوق های با درآمد ثابت تامین سرمایه امید از ۳۰ درصد عبور کرد

به گزارش صدای بورس، سید محسن موسوی، مدیر عامل تامین سرمایه امید در همایش چشم انداز بازارهای سرمایه گذاری در ۱۴۰۳ گفت: نرخ سود صندوق های با درآمد ثابت تامین سرمایه امید از ۳۰ درصد عبور کرد.

وی افزود: بازارهای مالی باید پیش‌بینی پذیر باشند تا بتوانیم استراتژی‌های سرمایه‌گذاری را بتوان تدوین کرد. همچنین در یک سال گذشته شاخص کل ۳۵ درصد بازدهی داشته است‌؛ حال در این بازار ۴۴۰ صندوق سرمایه گذاری فعال وجود دارد که ارزشی بیش از ۸۴۷ همت دارند.

موسوی ادامه داد: بانک ملت با ۱۲۰۰ همت بالاترین آمار سپرده‌ها را به خود اختصاص داده است و بانک سپه نیز مقام سوم جذب سپرده در میان بانک‌ها را دارد؛ همچنین در سال ۱۴۰۱، ۴۰۰ همت کسری بودجه ‌، امسال ۷۰۰ همت و سال آینده بالای هزار همت کسری بودجه وجود دارد.

مدیر عامل تامین سرمایه امید در مورد عملکرد این شرکت در زمینه تامین مالی گفت: در این شرایط امسال ۱۸ مورد تامین مالی داشتیم و پیش‌بینی می‌کنیم که ۴۰ همت تامین منابع داشته باشیم.

وی همچنین در جریان معرفی صندوق‌های سرمایه‌گذاری تامین سرمایه امید گفت: دارایی‌های صندوق گنجینه امید شامل ۷۱ درصد اوراق مشارکت، ۱۸ درصد نقد و سپرده بانک است.

موسوی در مورد صندوق امید انصار نیز توضیح داد: امید انصار یک صندوق صدور و ابطالی است که نرخ سود ۳۰.۱ درصدی به صورت ماهانه پرداخت ساخته‌ است.

به گفته مدیرعامل تامین سرمایه امید؛ صندوق دیگر ما صندوق زرافشان با پشتوانه سکه و طلا است و حداکثر ۲۰ درصد آن اوراق درآمد ثابت است. همچنین صندوق دیگر ما سهامی و قابل معامله است و حداکثر ۲۰ درصد آن در اوراق با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری شده و حدود ۷۰۰ میلیارد تومان AUM جمع‌آوری شده‌ است.

وی در ادامه افزود: نرخ سود صندوق های با درآمد ثابت این تامین سرمایه از ۳۰ درصد عبور کرد. بازدهی یکساله صندوق طلای زرافشان با نماد زر نیز از ۹۰ درصد عبور کرده‌ است.

مدیرعامل تامین سرمایه امید گفت: ما به پذیره نویسی ۳۷۵ میلیارد تومان تعهد داریم؛ همچنین برای شرکت ساروج نزدیک ۹۹۵ میلیارد تومان و... خرید اوراق داشتیم که همگی‌ شامل ‌۱۸ مورد تامین مالی می‌شود.

کد خبر 491103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =