فروش کارت ملی برای واردات خودرو تخلف است

وزارت صنعت معدن و تجارت در خصوص خرید و فروش کد ملی اشخاص حقیقی برای موضوعاتی نظیر واردات و ثبت‌نام خودرو، با تاکید بر اینکه این اقدام وجاهت قانونی ندارد، اعلام کرد: هرگونه واگذاری (فروش) کدملی و سایر مدارک مرتبط به شخص ثالث تخلف است.

به گزارش صدای بورس، وزارت صنعت، معدن و تجارت، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به اخبار منتشره در فضای مجازی پیرامون خرید و فروش کد ملی (اسناد سجلی) اشخاص حقیقی جهت موضوعاتی نظیر واردات و ثبت‌نام خودرو، بدین وسیله ضمن تاکید بر عدم وجاهت قانونی چنین اقداماتی، به اطلاع عموم می‌رساند که هرگونه واگذاری (فروش) کدملی و سایر مدارک مرتبط تحت هر عنوان و قرارداد به شخص ثالث جهت موضوعاتی نظیر ثبت‌نام خودرو تخلف و در صورت اطلاع این وزارت، موجب سلب اولویت خواهد بود.

در این اطلاعیه آمده است: ضمنا بر رفتار افراد هنجارشکن نیز (اشخاصی که مبادرت به سوءاستفاده از کد ملی سایرین می‌کنند) مسئولیت حقوقی و کیفری جاری خواهد بود؛ لذا ضرورت دارد شهروندان با هوشیاری و اطلاع‌رسانی به سایرین، مانع از هرگونه سوء‌استفاده در این خصوص شوند.

منبع: ایرنا

کد خبر 491079

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • نمره مردودی به واردات خودرو

    نمره مردودی به واردات خودرو

    آزادسازی واردات خودرو در حالی وارد سومین سال خود شده که با وجود هیاهوی فراوان و وعده‌های جذاب ، تا به امروز تقریبا هیچ‌کدام از برنامه‌ها و اهداف اصلی آن تحقق نیافته است.

  • اطلاعیه مهم ایران‌خودرو درباره متقاضیان خودرو پارس

    اطلاعیه مهم ایران‌خودرو درباره متقاضیان خودرو پارس

    ایران‌خودرو در اطلاعیه‌ای، توضیحاتی را درباره آخرین وضعیت متقاضیان خودرو پارس ارائه کرد.

  • قیمت پراید اوج گرفت

    قیمت پراید اوج گرفت

    همزمان با افزایش قیمت دلار، قیمت انواع پراید نیز در بازار داخلی اوج گرفت.

  • جدیدترین مصوبات کارگروه بازگشت ارز اعلام شد

    جدیدترین مصوبات کارگروه بازگشت ارز اعلام شد

    بر اساس مصوبات نوزدهمین نشست کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات، با توجه به اتمام مهلت مقرر موضوع مصوبه آذر ماه سال گذشته در خصوص ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات سال ۱۴۰۱، مقرر شد کوتاژهای صادراتی سال مذکور با شرط رعایت مهلت قانونی ۱۵ ماهه صرفا با ارائه ارز حاصل از صادرات در قالب فروش حواله ارزی در سامانه نیما و اسکناس در سامانه سنا، امکان ایفای تعهدات صادراتی را خواهند داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =