بورس با دلار همسو شد/رشد نمادهای شاخص ساز

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به رشد قیمت دلار در بازار و تاثیر آن بر بورس، گفت: در بازار سرمایه امروز روز سهام شاخص ساز بوده و سهام های کوچک به علت هم بستگی این بازار رشد داشته اند اما رشد سهام بزرگ نسبت به سهام شرکت های کوچک قابل توجه بوده است.

شاهین احمدی در گفت و گو با «صدای بورس » در ارتباط با رخداد های امروز بازار سرمایه، گفت: جریان اقتصادی کشور تحت تاثیر عواملی است مانند سیاست‌های انقباضی که مانع رشد در هربازاری می شود البته که در بازار های موازی مانند دلار ، سکه و مسکن دچار رکود نشده اند اما بازار های دیگر مانند بازار سرمایه را دچار رکود کردند .

وی ادامه داد : این عوامل ذی نفع رشد بازار سرمایه نیستند صندوق های سرمایه گذاری ، بازنشستگی و حاکمیتی مانند صندوق بازنشستگی نفت و فولاد ذی نفع رشد دلار هستند .

کارشناس بازار سرمایه افزود: باید توجه داشت بازار سرمایه اگر به رشد سود آوری شرکت توجه نکند به ارزندگی دارایی ها نگاه خواهد کرد یکی از عوامل رشد امروز بازار سرمایه این موضوع است در غیر این صورت تغییری در عوامل بنیادی و نرخ های کلان مانند نرخ خوراک پتروشیمی ها را شاهد نبودیم .

وی اظهار داشت : در روز جاری قیمت دلار رشد کرد و شاهد رشد صندوق های اهرمی هم بوده ایم و بازار سرمایه به سمت سهام شاخص ساز حرکت کرد که سهام گروه پالایشی ها و فلزات اساسی روند صعودی داشتند این موضوع نشان دهند مذاکره گروه فلزات برای بالا بردن نرخ دلار نیمای در بوس کالا است .

احمدی گفت : در بازار سرمایه امروز روز سهام شاخص ساز بوده و سهام کوچک به علت هم بستگی بازار سرمایه رشد داشته اند اما رشد سهام بزرگ نسبت به سهام شرکت های کوچک قابل توجه بوده است.

کد خبر 491063

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • صدور اولین ضمانت‌نامه تأمین مالی جمعی

    صدور اولین ضمانت‌نامه تأمین مالی جمعی

    مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک گفت: پس از اقدام به مطالعات کارشناسی و مذاکره با فعالان بازار سرمایه به ویژه «سکوهای تأمین مالی جمعی» و همچنین فرابورس، در نهایت ضمانت‌نامه جدیدی با عنوان «ضمانت‌نامه تأمین مالی جمعی» که شباهت زیادی با ضمانت‌نامه اعتباری سنتی صندوق دارد، طراحی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =