۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
مراقب پیش‌بینی‌های ۲۰۲۴ باشید!

جدای از پرونده‌های قضایی مشهور، کریپتوکارنسی‌ها در بخش بزرگی از سال گذشته درخشش کم فروغی داشتند.

به گزارش صدای بورس به نقل از مجله «فورچون»، در سال ۲۰۲۳ فعالیت بازار رمزارزها در مقایسه با میانگین تاریخی عمدتاً تحرکی نداشت.

بر این اساس، رمزارزهای بزرگ همچون بیت‌کوین و اتریوم در کل سال با معاملات محدودی مواجه بودند و مجموع ارزش قفل‌شده در اکوسیستم مالی غیرمتمرکز نیز در محدوده اندکی نوسان می‌کرد. این روند بی‌تحرک با آنچه ما از بازار کریپتوها انتظار داشتیم، تفاوت داشت. اما سه ماه چهارم سال گذشته با آغاز روند صعودی به پایان رسید.

سال ۲۰۲۳ سال درآمدزایی از بازار کریپتوها نبود. اما صدور مجوز کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) برای فعالیت ۱۱ صندوق ETF بیت‌کوین که به حضور بازیگران بزرگی همچون بلک‌راک، آرک اینوستمنتس، فیدلیتی و اینوسکو در این حوزه منجر شد، جان تازه‌ای به بازار رمزارزها بخشید و معامله‌گران و سرمایه‌گذاران را به آینده امیدوار کرد. گرچه همه از بازگشت رونق به این بازار خبر می‌دهند اما باید تاکید کرد، دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد باید در سال ۲۰۲۴ محتاط و هشیار بود. در حال حاضر سرمایه‌گذاران سیگنال‌های متعددی دریافت می‌کنند و ممکن است اخبار خوب درباره تایید صندوق‌های ETF بیت‌کوین که ماه‌هاست به مهمترین اخبار کریپتویی تبدیل شده‌اند، پیش‌خور شده باشند.

درست است که سال گذشته قیمت‌ها جهش نکردند اما افزایشی هم نبودند. در سال گذشته خوش‌بینی کافی برای ثبات قیمت‌ها وجود داشت. دلایل اصلی این خوش‌بینی، نخست تایید صندوق‌های بیت‌کوین و دوم، در پیش بودن رویداد معروف به نصف شدن بیت‌کوین بوده است. تایید صندوق‌ها موجب جذب نقدینگی بیشتر به بازار می‌شود و رویداد نصف شدن هم از افزایش قیمت بیت‌کوین حمایت می‌کند. با وجود این، تاکید می‌شود که با توجه به ماهیت بازار رمزارزها، احتمال بازگشت قیمت‌ها به سطوح پایین‌تر را نباید از نظر دور داشت.

کد خبر 490983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =