بازدهی ۷۶ درصدی آمیتیس

شرکت سبدگردان آمیتیس در حال حاضر مدیریت صندوق سرمایه‌گذاری اندوختۀ آمیتیس را برعهده دارد که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

به گزارش صدای بورس، شرکت سبدگردان آمیتیس در سال ۱۳۹۷، با دریافت مجوزهای لازم فعالیت خود را در بازار سرمایه آغاز کرد. این مجموعۀ جوان و با انگیزه در حال حاضر مدیریت صندوق سرمایه‌گذاری اندوختۀ آمیتیس را برعهده دارد که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

صندوق سرمایه‌گذاری اندوخته آمیتیس
صندوق اندوختۀ آمیتیس در مردادماه ۱۳۹۹ با هدف جذب سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز، فعالیت خود را در گروه صندوق‌های با درآمد ثابت آغاز کرد. خالص ارزش دارایی‌های صندوق با جهشی ۲۵۷ درصدی در یک‌سال اخیر از حدود ۳۲۰۰ میلیارد ریال به سطح ۱۱۷۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است. با توجه به نوع صندوق، بازار سهام تنها سهمی ۴ درصدی از پرتفوی صندوق دارد و عمده دارایی این صندوق با سهمی ۸۹ درصدی به بازار بدهی و خرید اوراق با درآمد ثابت اختصاص یافته است. سطح بازدهی ساده سالانۀ این صندوق حدود ۲۴ درصد و بازدهی موثر سالانه ۲۶.۸ درصد است که از سطح سود بانکی و عملکرد بسیاری از صندوق‌های با درآمد ثابت دیگر بازار بالاتر است و در مجموع مدت فعالیت خود نیز عایدی ۷۶ درصدی برای سرمایه‌گذاران داشته است. پرداخت سود در این صندوق به صورت ماهانه و بدون نرخ شکست انجام می‌شود و امکان سرمایه‌گذاری مجدد از محل سودهای دریافتی نیز برای سرمایه‌گذاران وجود دارد.

وظایف کمیته سیاست‌گذاری سبدگردان آمیتیس
شرکت سبدگردان آمیتیس به‌عنوان مدیر صندوق سرمایه‌گذاری مشترک اندوخته آمیتیس بر آن شد تا در راستای هدف اصلی تشکیل صندوق اندوخته آمیتیس، کمیته سیاست‌گذاری و مدیریت ریسک را تشکیل دهد.
هدف از ایجاد کمیته سیاست گذاری و مدیریت ریسک صندوق سرمایه‌گذاری اندوخته آمیتیس، تعیین استراتژی سرمایه گذاری، بررسی و نظارت بر فعالیت های سرمایه گذاری، تعیین سیاست ها، رهنمودها و محدود کردن ریسک در صندوق است. تصمیم‌گیری در مورد خریدوفروش یا حفظ مالکیت دارایی‌های صندوق در حدود مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار و اساسنامه و امیدنامه صندوق و ارائه چارچوبی برای مدیران این صندوق به‌منظور تعیین استراتژی سرمایه گذاری، بررسی و نظارت بر فعالیت سرمایه گذاری، تعیین سیاست ها، رهنمودها و محدود کردن ریسک در صندوق و رسیدن به هدف اصلی صندوق که همان حداکثر سازی سود سرمایه گذاران گردیده، است.
وظایف کمیته سیاست‌گذاری عمدتاً در قالب دو حوزه مجزا دسته‌بندی می‌شود. حوزه اول ناظر بر تعیین استراتژی، سیاست‌های کلی با رویکرد کلان و برنامه‌ریزی‌های عملیاتی و اجرایی در خصوص سرمایه‌گذاری‌های آتی بوده و حوزه دوم بررسی عملکرد سبد صندوق و ارائه راهکارهای مناسب جهت بهبود آن است.
در جدول مشروح عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت شرکت سبدگردان آمتیس را مشاهده می‌کنید.

شماره ۵۳۳ هفته نامه اطلاعات بورس

بازدهی ۷۶ درصدی آمیتیس

کد خبر 490892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =