«ومعادن» افزایش سرمایه داد

در مجمع عمومی فوق العاده شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات افزایش سرمایه «ومعادن» از ١٩٢،۴٢٨ میلیارد ریال به میزان ٣٠٠،٠٠٠ میلیارد ریال مورد تصویب سهامداران قرار گرفت.

به گزارش صدای بورس، مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت سرمایه‌گذاری معادن و فلزات با مشارکت اکثریت سهامداران برگزاری شد.

اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در مجمع عمومی فوق العاده «ومعادن» گفت: سرمایه شرکت از ۱۹۲.۴۲۸ میلیارد ریال به ۳۰۰هزار میلیارد ریال (معادل ۵۶درصد) افزایش یافت.

وی ادامه داد: این افزایش سرمایه از محل سود انباشه و در راستای مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر در راستای حفظ درصد سهامداری و افزایش سهام تملیکی صورت گرفت.

مدیرعامل «ومعادن» از بورسی شدن شرکت های زیر مجموعه شرکت خبر دادو افزود: ۹۳درصد دارایی‌های شرکت بورسی است و برای پویا انرژی برنامه ورود به بازار سرمایه را داریم که حتماً در دستور کار خواهد بود.

وی با بیان اینکه ارزش پرتفوی بورسی ۱۷۹.۱۱۵.۷۲۵ میلیون ریال است، گفت: ترکیب بهای پرتفوی غیر بورسی شرکت نشان می‌دهد که ۳۰ درصد مربوط به پویا انرژی نیروگاه سمنان است که وارد مدار شده و امیدواریم با سرمایه‌گذاری و قرارداد جدیدی که هفته آینده منعقد می‌کنیم، ۳۶۰ مگاوات دیگر بخار در این مجموعه به تولید برسانیم

سعدمحمدی اظهارداشت: در سال ۱۴۰۱، سود شرکت ۳۹۱ میلیون دلار بود که در نظر داریم این رقم را در سال ۱۴۰۶ به ۱.۱ میلیارد دلار برسانیم.

مدیرعامل «ومعادن» با بیان اینکه سود سال گذشته شرکت ١۴ همت بوده است، گفت: امسال ٢۶ همت شرکت هزینه داشته که بخشی ازپول ها مربوط به افزایش سرمایه علی الحساب است. که ٨،٨٠٠ میلیارد تومان آن از محل مصوب شده برای پروژه ها بوده و سود آن هنوز دریافت نشده است.

به گفته سعدمحمدی شرکت ۹۹ پروژه در اختیار دارد که ۳۵ پروژه برای چادرملو، ۱۱ پروژه گوهر زمین، ۴۰ پروژه گل گهر، ۷ پروژه مربوط به پیشران است، که در کل ۳.۵ میلیاردتومان هزینه سرمایه‌گذاری مختص و معادن است .

وی ادامه داد:در حال حاضر آهن اسفنجی آرتاویل ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که اواخر سال آینده یا اوایل ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد همچنین فولاد اقلید ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آهن اسفنجی تولید خواهد کرد.

سعدمحمدی ارزش روز پورتفوی بورسی شرکت را شامل ۲۷ درصد گل گهر ،۱۷ درصد چادرملو ، ۱۴ گوهر زمین، ۱۴ درصد صبا نور ۹ درصد ملی مس و ۶ درصد فولاد خراسان اعلام کرد.

وی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از پرتفوی شرکت مربوط به گل‌گهر، چادرملو و گوهر زمین بوده و با توجه به حق انتفاع ۵درصدی که در سود این شرکت‌ها تاثیر گذاشته، نسبت قیمت به NAV کاهش یافته است.

به گفته مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات فولاد کردستان، واحد بخار پروژه پویا، صبا امید، ارتاویل، اقلید و توسعه جانجا، صنعت گستر سورنا، فروآلیاژ، استیل کورد، تجلی پویا انرژی، آریا تایر هامون از پروژه‌های در دست اجرا هستند.

سعدمحمدی افزود: در سال ۱۴۰۲ در صبانور ۱۳۸ میلیون تن ذخایر جدید قطعی سنگ‌آهن به معادن باباعلی، گلالی، معادن شهرک و ظفرآباد اضافه شد و ذخایر قطعی صبانور به ۲۷۰ میلیون تن با ارزش ۷۵۰ میلیون‌ دلار رسید.

وی اظهارداشت: در شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات پروژه‌ها به خوبی پیش می‌روند پروژه فولادسازی ۵۰ درصد پیشرفت داشته آهن اسفنجی ۱.۱ میلیون تنی ۳۰ درصد پیشرفت دارد و پروژه کلاف هفته گذشته به تولید رسیده است

زمان تجدید ارزیابی نرسیده است

سعدمحمدی در رابطه با افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها گفت: در مورد تجدید ارزیابی زیرمجموعه‌ها باید صبر کنیم پروژه‌ها کمی پیشرفت بیشتری داشته باشند و هنوز برای این موضوع زمان مناسبی نیست.

در ادامه مجمع «ومعادن» سعد محمدی در پاسخ به سوال سهامداران در رابطه با تامین گاز معادن گفت: نیاز به گاز برای پروژه‌های آهن اسفنجی وجود دارد به همین دلیل سهمیه از وزارت نفت اخذ شده و مشکلی از نظر تامین گاز نداریم.

کد خبر 490833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =