واگذاری سهام تودلی خودرویی ها چاره ساز نیست

کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به وضعیت تابلو و تورم سال های اخیر قیمت سهام خودرویی در ناحیه قیمتی ارزنده ای هستند و می‌توان در بلند مدت رشدی با احتمال قابل پذیرش را برای این گروه متصور شد.

نیما میرزایی در گفت و گو با «صدای بورس» در رابطه با اظهارات اخیر وزیر اقتصاد درمورد واگذاری سهام خودروسازان گفت: مشابه اینگونه اظهار نظر ها در سال های اخیر توسط مقامات دولتی و سازمان خصوصی سازی بارها تکرار شده است اما در عمل موضوع واگذاری سهام خودرویی و شرکت های تودلی و واگذاری این مجموعه ها به نتیجه نرسیده است و به نظر می‌رسد با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره واگذاری شرکت های خودرویی، مقامات دولتی به صورت جدی تری پیگیر این موضوع شده اند و احتمال به نتیجه رسیدن آن در میان مدت وجود دارد.

وی افزود: با توجه به گام ها و زمینه سازی های ایجاد شده، اگر واگذاری سهام خودروسازان صورت گیرد، بازار سرمایه و گروه خودرویی می‌توانند تاثیرات و روند مثبتی را پیش بگیرند که در این صورت بخش عمده بی اعتمادی از بازار سرمایه کاهش پیدا می‌کند.

میرزایی به زیان شرکت های خودرویی اشاره کرد و ادامه داد: زیان شرکت های خودرویی مربوط به ناکارآمدی بخش دولتی در کنترل و روابط ایجادی در بخش بنگاه های اقتصادی است که در نهایت در صورت های مالی به شکل منفی خود را نشان دهند. با توجه به وضعیت تابلو و تورم سال های اخیر قیمت سهام خودرویی در ناحیه قیمتی ارزنده ای هستند و می‌توان در بلند مدت رشدی با احتمال قابل پذیرش را برای این گروه متصور شد.

کارشناس بازار سرمایه واگذاری سهام خودروسازان را از جنبه های مختلف بررسی کرد و گفت: این اتفاق از جنبه های مختلفی مانند افزایش کارآمدی شرکت ها و کاهش هزینه های سرباری که در مدت زمان تولید و زنجیره آن در طی سال های اخیر ایجاد شده مورد تاثیر قرار گرفته است. همچنین بحث قیمت گذاری می‌تواند به شکل مطلوب تری دنبال شود و انگیزه شرکت ها برای طلبشان از دولت را طبق مفاد قانونی که در طول سال های اخیر ایجاد و انباشته شده را قوت بخشد.

وی درباره مکاتبه سازمان بورس با خودروسازان برای واگذاری سهام تودلی تصریح کرد: فکر نمی‌کنم با اینگونه اخبارتحولی در وضعیت این شرکت ها صورت گیرد. اما با توجه به افت های اخیر از نظر تکنیکالی قیمت ها به محدوده ارزنده ای رسیده اند. اما در حال حاضر از نظر بنیادین تحول خاصی بر وضعیت شرکت ها صورت نگرفته و مشابه این گونه مکاتبات و نامه نگاری ها در گذشته هم وجود داشته است.

کد خبر 490805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =